روند میان‌مدت و کوتاه‌مدت قیمت گاز

علی هدیه *

از منظر میان‌مدت در تایم فریم هفتگی در تحلیل سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ (روزنامه شماره ۵۰۵۹ جهان صنعت) زمانی که موج B از F شکل گرفت و قیمت گاز در سطح ۳۱ سنت قرار داشت، پیش‌بینی شد با رسیدن قیمت گاز به سقف ۳۷ سنت، نزول مجددی در قالب موج C از F شکل خواهد گرفت که این نزول باعث اصلاح قیمتی گاز تا سطح خط روند رسم شده از D-F یعنی ۲۰ سنت خواهد شد و پس از آن صعود مجددی در قالب موج هفتم یعنی G خواهد داشت. 

پس از گذشت کمتر از ۲ ماه، با رسیدن قیمت گاز به سقف ۳۷ سنت،  نزول مورد انتظار شکل گرفت و تا سطح ۱۸ سنت این نزول ادامه داشت و باعث شد نوع الگوی دیامتریک تغییر یابد. اکنون از منظر میان‌مدت می‌توان انتظار داشت موج صعودی G باعث رشد قیمتی مجدد تا سطح ۳۰ سنت شود.

از منظر کوتاه‌مدت در تایم فریم ۴ ساعته اما در تحلیل چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ (روزنامه شماره ۵۱۲۹ جهان صنعت) با رسیدن قیمت گاز به سطح ۷/۴ دلار (واحد MMBTU) پیش‌بینی شد رشد مجددی در انتظار قیمت گاز است که این رشد تا محدوده ۵/۶ یا ۷ دلار ادامه خواهد داشت. 

در کمتر از یک‌ماه روند صعودی کوتاه‌مدت شکل گرفت و قیمت گاز به سطح ۱/۷ دلار رسید و اکنون پیش‌بینی می‌شود نزول کوتاه‌مدت مجددی تا سطح ۸/۵ الی ۶ دلار واقع خواهد شد. 

* کارشناس بازار سرمایه

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 306267
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا