نرم افزارهای ناامن و بی کیفیت بومی

جهان صنعت نیوزسینا تقوی – توقف فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام بسیار خبر خوبی است چراکه این برنامه ها ناامن بوده و به راحتی می توان از آنها برای جاسوسی استفاده کرد.

هم سرورهای این دو نسخه فارسی تلگرام ناامن بودند و هم امنیت و ساختار آنها به گونه ای بود که به راحتی اطلاعات کاربران از آنها درز پیدا می کرد. به همین دلیل گوگل آنها را از تلفن های هوشمند کاربران حذف کرد.

در واقع تنها نسخه امن و مناسب تلگرام، همان نسخه اصلی است. تمامی نسخه های فارسی تلگرام ناامن بوده وکیفیت مناسبی ندارند.

این نسخه ها با هزینه های کلان ساخته شدندو برای ایجاد هاتگرام و تلگرام طلایی ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است اما این هزینه کلان برای آزمون وخطا بوده و صرف هیچ شده است.

پیش از این بسیاری از مسئولان از عدم حمایت از نسخه های فارسی شکایت می کردند و معتقد بودند برای کوچ کاربران می بایست از هاتگرام و تلگرام طلایی استفاده شود اما اکنون به آنها نیز ثابت شده که تمامی هزینه ها و حمایت ها در حقیقت هدررفت بودجه دولت بوده است.

این امر تنها برای نسخه های فاسی تلگرام صدق نمی کند بلکه پیام رسان های داخلی نیز در همین شرایط قرار دارند، به عنوان مثال سروش با وجود هزینه های کلان و حمایت دولت نه کیفیت و امنیت مناسبی دارد و نه مورد استقبال کاربران واقع شده است.

متاسفانه در شرایط نابسامان اقتصادی حال حاضر در کشور، بودجه های بالایی برای نرم افزارهای بومی ناامن و بی کیفیت در نظر گرفته شده است.

کارشناس فناوری اطلاعات 

دانش و فناوری
شناسه : 30277
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا