تصادف سالیانه حدود ١٧ هزار نفر را در ایران می‌کشد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمدرضا رضایی کوچی شنبه ١۴ آبان در آیین بهره برداری از باند دوم بزرگراه دشت ارژن به ابوالحیات که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تقدیر از پیگیری‌های مجدانه نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی و همکاری وزارت راه و شهرسازی، گفت: سالانه حدود ١٧ هزار نفر در ایران در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بخشی از این آمار بالا به کیفیت خودرو، بخشی به نحوه رانندگی و عمده آن به وضعیت جاده‌های کشور بر می‌گردد.

نماینده مردم شهرستان‌های خفر و جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ٢٠٠ هزار کیلومتر در کشور داریم، گفت: برای نگهداری جاده‌های موجود در صورت عدم احداث جاده جدید،  نیاز به سالانه ١٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم، در صورتی که ما بودجه عمرانی کشور نزدیک به ١۵٠ هزار میلیارد تومان در سال است.

رضایی کوچی با بیان اینکه بار مالی توسعه راههای کشور، شبکه ریلی، بزرگراهها، فرودگاه و …معطوف به دولت شده است، عنوان کرد: بیش از سه هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم و حداکثر سالی ١۵٠ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی به تصویب می‌رسد که اگر پروژه جدیدی احداث نشود و تورم هم نداشته باشیم، باید ٢٠ سال صبر کنیم تا همین جاده‌های موجود حوزه‌های عمرانی تمام شوند و لذا باید فکر راهکارهای دیگر باشیم.

او با بیان اینکه تهاتر نفت را در بودجه پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: ظرفیت‌های فراوانی از حوزه‌های نفتی در کشور داریم که از این فرصت باید بیشتر استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تسهیلات بانکی ماده ۵۶ و فروش زمین‌هایی که در اختیار دستگاههای اجرایی است را از دیگر راهکارها برای اجرای قوی تر پروژه‌های عمرانی ذکر و خاطرنشان کرد: باید نقدینگی کشور به سمت پروژه‌های عمرانی هدایت شوند، در حالی‌که هیچ نقدینگی و حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی نداریم.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: در استان فارس پروژه‌های زیادی داریم که اتصال راه اهن فارس به بوشهر و خوزستان از جمله آنهاست و به دنبال این هستیم که این پروژه را در شمار پروژه‌های تهاتر نفت تعریف کنیم.

فریدون عباسی، نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: وزیر محترم راه و شهرسازی از ابتدا تاکنون اهتمام ویژه‌ای به اتمام این پروژه داشتند و استاندار وقت نیز پس از تصدی این مسئولیت، از شهرستان کوهچنار به عنوان نخستین شهرستان فارس، بازدید کرد.

او با بیان اینکه راه همیشه در تاریخ تمدن ساز بوده است، افزود: محور دشت ارژن به ابوالحیات از سال ۱۳۴۳ ایجاد شده و امروز موجب شکل گیری شهرستان کوهچنار پس از ۵٠ سال شده است.

عباسی گفت: به عنوان نماینده این منطقه از وزارت راه و شهرساری می‌خواهیم که توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های شهری این شهرستان شود.

او ادامه داد: به عنوان مثال؛ شهر نودان در این منطقه نیازمند بهره مندی از باند دوم بزرگراه دشت ارژن به ابوالحیات است و لذا اجازه داده شود تا از حاشیه جاده استفاده کنند؛ البته این کار مستلزم همکاری محیط زیست است.

محمود هاشمی، فرماندار شهرستان کوهچنار نیز در این مراسم خواستار احداث پروژه قائمیه به راهدار به عنوان مکمل باند دوم بزرگراه دشت ارژن به ابوالحیات شد و گفت: این محور ارتباطی به عنوان مهمترین کریدور ارتباطی شرق و غرب و شمال و جنوب در شهرستان کوهچنار یه بهره برداری رسیده است.

اخبار برگزیده
شناسه : 301635
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا