قاسمی: در ۴ سال می‌توانیم ۴ میلیون خانه بسازیم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  وزیر راه و شهرسازی شنبه ۱۴ آبان در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در فارس، با بیان اینکه ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال شدنی است، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، یک و نیم میلیون واحد اکنون در دست اقدام داریم و تا پایان سال به دو میلیون واحد می رسد.


رستم قاسمی بیان کرد: امروز موضوع مسکن در کشور با یک شرایط بحرانی مواجه است به گونه ای که در بعضی از شهرها بیش از ٧٠ درصد سبد درآمد خانوارها به مسکن اختصاص داده شده و این نشان می دهد که شرایط خوبی نداریم و باید در حوزه مسکن یک جهش جدی اتفاق بیفتد.

او با اشاره به فاصله زیاد بین عرضه و تقاضای مسکن در کشور به ویژه طی هشت سال گذشته، افزود: کار بزرگی در دولت نهم و دهم با ساخت و دو میلیون و ٢٠٠ هزار واحد مسکن مهر آغاز شد اما همچنان ٢٢٠ هزار واحد آن باقی مانده که بنا داریم تا پایان سال بخش عمده ای از آنها را تحویل دهیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: در فارس به عنوان یکی از استان های بزرگ کشور با عقب ماندگی های جدی در حوزه مشکن مواجه بودیم که با هماهنگی استاندار فارس، جلسه ای در شیراز برگزار و موضوع را بررسی و پس از آن شاهد حرکت جدی و بسیار خوبی آغاز شد و امروز شاهد کلنگ زنی بیش از ۴٠ هزار واحد مسکونی هستیم.

او با بیان اینکه شرایط اجاره مسکن، امسال مردم را اذیت کرد، گفت: اگر عرضه مسکن را اضافه نکنیم، سال های بعدی این مهم تداوم خواهد یافت و لذا باید مسکن تولید کنیم تا قیمت کاهش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سیاست ما این است که در شهرهایی که زمین داریم، مجوز ساخت یک طبقه به صورت ویلابی به مردم دهیم، تسهیلات هم ارائه می شود و البته مردم می توانند مسکن تدریجی هم بسازند.

قاسمی خاطرنشان کرد: سیاست ما این است که در هر جایی که زمین داریم، حتما مجوز یک طبقه به مردم بدهیم و مردم هم خود زود می سازند.

او با بیان اینکه کمتر از یک درصد کل مساحت ایران زیر ساخت قرار دارد، گفت: زمین در کشور زیاد داریم و دوست داریم که مردم راحت زندگی کنند.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که با شروع ساخت۴٠ هزار واحد مسکونی، شاهد رفع بخشی عمده ای از مشکلات حوزه مسکن در کشور باشیم.

قاسمی گفت: در بخش راه نیز تلاش می‌شود که تا پایان اسال آزاد راه شیراز_اصفهان در ۶ قطعه زیر بار ترافیکی برود و برای ادامه آن نیز با وزارت دفاع قرارداد بسته‌ایم.

او ادامه داد: در بحث راه‌آهن نیز مصوبه‌ای مقام معظم رهبری به وزارت راه و شهرسازی داده است که بحث کریدورها و راه آهن کشور ساماندهی و تقویت شود، چرا که ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن داریم اما کریدورهای اصلی وصل نیست و با این مصوبه مجوز، بخش هوایی و ناوگان ریلی کشور تقویت خواهند شد و در چندماه اخیر هم با دیپلماسی اقتصادی و ترانزیتی که در کشورهای همسایه اجرا کردیم، برای اولین بار قطارهای کشتی روسی در بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وضعیت ناوگان هوایی کشور مطلوب نیست و همچنین عمر ناوگان قطار و لوکوموتیوها طولانی است، گفت: در این خصوص نوسازی و قرارداد جدید منعقد شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 301517
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا