آغاز اجرای طرح زیست‌بوم ملی اشتغال در استان خراسان‌رضوی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمود کریمی‌بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آغاز طرح نظارت سراسری اشتغال‌های ایجادی در سال ۱۴٠۱ گفت: اولین روز این همایش با هدف صحت‌سنجی اشتغال اعلامی دستگاه‌های اجرایی و برحسب دستور رئیس‌جمهور مبنی بر استفاده از سمن‌ها و گروه‌های جهادی و هسته‌های مردمی، نشست هم‌اندیشی با حضور فعالین مردمی و مسئولین گروه‌های جهادی برگزار شد.


وی افزود: در اولین روز این نشست گروه‌های مردمی و اشتغال‌زا در کنار مسئولین ضمن تبادل نظر و بیان تجربیات به بیان درخواست‌ها و مشکلات خود در عرصه کارآفرینی پرداختند.

کریمی‌بیرانوند با تشریح برنامه این معاونت در استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی گفت: گروه‌هایی که تمایل و توانمندی فعالیت در این الگوی ملی را داشته باشند علاوه بر بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال‌زایی، امکان اخذ مجوزهای لازم از مراکز کارآفرینی و کاریابی را به صورت ویژه خواهند داشت.

«علی‌اکبر خادمی» مشاور و قائم‌مقام وزیر در حوزه اشتغال با تأکید بر لزوم فعال‌سازی حلقه‌های میانی بین حاکمیت و مردم در عرصه اشتغال‌زایی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در مسیر مردمی‌سازی امور حاکمیت و با هدف هم‌فکری با گروه‌های مردمی و جهادی و در راستای پیاده‌سازی الگوی « پایگاه‌های مردمی اشتغال» این نشست برگزار شد.

وی اهداف اجرای این طرح را الگوی مردمی‌سازی دانست که ذیل زیست‌بوم ملی اشتغال و مبتنی بر تعاون است که ظرفیت‌ها، توانمندی‌های طرفین، مشکلات و مسائل گروه‌های جهادی در مسیر کمک به توسعه و ایجاد اشتغال را شناسایی و برطرف می‌کند.

«طاها رمضانی» مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال نیز در ادامه این نشست با تأکید بر الگوی زیست‌بوم ملی اشتغال گفت: زیست‌بوم ملی اشتغال مبنای برنامه‌ریزی از سطح محلی تا ملی است و برای ایجاد شغل باید تمام ابعاد زیست‌بوم در کنار هم هماهنگ شوند تا اشتغال پایدار و انبوه ایجاد شود.

وی گفت: زیست‌بوم ملی اشتغال باید به گفتمان اصلی اشتغال‌آفرینی در کشور تبدیل شود وبرای تحقق اهداف زیست‌بوم باید بر توان گروه‌های اجتماعی مردمی تکیه کنیم و ارائه خدمات اشتغال را مردم به مردم ارائه دهند.

این نشست سه روزه در استان خراسان‌رضوی در حال برگزاری است.

دکتر «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز امروز برای بازدید از چگونگی اجرای طرح‌های زیست‌بوم ملی اشتغال در نشست‌های تخصصی حضور می‌یابد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 300930
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا