حسینی: فاطمی‌امین به وعده‌هایش در روز اخذ رای اعتماد عمل نکرده است

به گزارش جهان صنعت نیوز: سیدمرتضی حسینی در موافقت با استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رئیس‌جمهور پرتلاش؛ قرار بود این استیضاح ۳ ماه پیش به جریان بیفتد، اما با قول و قرارهای آقای وزیر و جنابعالی و وساطت رئیس مجلس استیضاح کنندگان به امید بهتر شدن شرایط و بهبود وضعیت صنعت، معدن و تجارت و انجام تغییرات و اصلاحات لازم از پیگیری استیضاح صرف نظر کرده و به دولت مهلت دادند، اما آقای وزیر و دولت به وعده های خود عمل نکردند.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: مردم و نمایندگان امید زیادی به دولت شما خصوصا در  بحث کنترل بازار، کنترل قیمت‌ها، سر و سامان دادن به تولید و رفع مشکلات صنایع و معادن به ویژه در خودروسازی و فولاد بسته بودند و انتظار داشتند تولید در بخش های مختلف با افزایش کمّی و کیفی روبرو و موانع موجود برداشته شود، ولی با تاسف باید گفت نه تنها حرکت چشمگیری در این زمینه مشاهده نشد بلکه کار به جایی رسید که عده ای از تولیدکنندگان و کارآفرینان راه خروج از کشور را در پیش گرفتند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی این مساله به معدنچیان و کارگران معدن نیز سرایت کرد و اکنون تعدادی از معادن علاوه بر اینکه ماشین و دستگاهی برای بهره برداری ندارند با کمبود نیروی متخصص نیز مواجهند. همچنین خام فروشی و عدم فراوری همچنان در اغلب معادن جاری است.

حسینی در ادامه با مرور کارنامه وزیر صمت تصریح کرد: مرور کارنامه ایشان در ۱۴ ماه نشان می دهد که وی به هیچ یک از وعده های خود در روز اخذ رای اعتماد عمل نکرده است. وعده هایی مانند رفع کمبودهای داخلی و کم اثر کردن تحریم های خارجی، حذف امضاهای طلایی، تامین مصالح ساختمانی برای ساخت یک میلیون مسکن، توسعه صنعت خودروسازی و خصوصی شدن شرکت های خودروسازی و افزایش تولید و بالا بردن کیفیت خودرو عملی نکردند.

وی افزود: آقای وزیر؛ شما در این ۱۴ ماه نه تنها نتوانستید بر مافیای خودروسازی غلبه کنید بلکه در شکم این مافیا هضم و در جهت اهداف آنها حرکت کردید. مردم بعد از سال ها نارضایتی از صنعت خودروسازی و کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای داخلی، از وزیر انقلابی دولت رئیسی انتظار داشتند بتوانند مانند مردم سایر کشورها به خودروهای مجهز و  استاندارد روز دنیا دسترسی داشته و حسرت ماشین خوب را به گور نبرند.

نماینده مردم میانه در مجلس یادآور شد: یک سال پیش در دیدارهای مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با رئیس جمهور به ایشان عرض کردم اکنون جهاد اکبر ما با الهام از تعلیمات نبوی این است که با فساد مبارزه کنیم و اگر در بحث مبارزه با فساد که عمده ترین آن در وزارت صمت است و از بین بردن باندهای فساد اقدام جدی نکنیم، قطعا در سایر بخش ها موفق نخواهیم شد.

حسینی در ادامه گفت: در این دیدارها به رئیس جمهور و معاون اول ایشان عرض کردم که سال هاست سه مافیا در کشور داریم و مافیای خودروسازی است که هر دولتی را در خود هضم می کند؛ کدام یک از نمایندگان و آحاد ملت از صنعت خودروسازی راضی است؟

وی افزود: چگونه است که این دو شرکت خودروساز داخلی تمام ساخت خودروها را در اختیار گرفته اند و نمی گذارند واردات خودرو به شکلی که در سایر کشورها انجام می گیرد آزاد انجام شود و همچنین نمی گذارند صنعت خودروسازی دیگری در کشور شکل بگیرد؟ چرا باید ملت مت مجبور باشند از خودروهای بی کیفیت و ارابه های مرگ استفاده کنند؟ اگر مافیا در دولت آقای رئیسی رفع نشود در چه دولتی رفع خواهد شد؟

نماینده مردم میانه یادآور شد: در همان جلسات به رئیس جمهور عرض کردم که دومین مافیا در کشور که به هیچ صراطی مستقیم نیست مافیای بانکی است و مصوبات مجلس را رعایت نمی کنند و همچنان مبتلا به ربا است. همچنان در ارائه تسهیلات کلان به اشخاصی که خودشان تمایل دارند اقدام می کنند اما در ارائه تسهیلات به زوج های جوان کارشکنی می کنند.

حسینی در پایان مافیای بعدی را که رهبری نیز بر آن تاکید داشته اند مافیای قاچاق کالا و واردات دانست و گفت: وزیر صمت به ما بگوید آیا وزارت صنعت و معدن فعلی ما تفاوت قابل درک و معنی داری با وزارت صمت دولت قبلی پیدا کرده است؟

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 300083
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا