استارت رشد زیرمجموعه‌های شستا

علی هدیه *

در تحلیل سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با نماد تاپیکو می‌توان از منظر ساختاری موج صعودی آغاز شده از اواسط سال ۱۴۰۰ را موج A از ساختار جدید شمارش کرد و روند بعد از آن در قالب موج اصلاحی B قابل شمارش است. به همین خاطر می‌توان انتظار داشت با شروع موج صعودی جدید شاخص کل در پاییز سال‌ جاری، موج صعودی جدید یعنی C آغاز شده و مهم‌ترین هدف پیش‌روی این موج صعودی، محدوده هزار و ۶۰۰ تومان طی مدت حداقل ۲ ماه باشد. 


در ادامه، ساختار سرمایه‌گذاری صدر تامین با نماد تاصیکو در قالب الگوی ۵ موجی مثلث انقباضی یا ۷ موجی دیامتریک قابل شمارش است که اکنون موج پنجم این الگو در حال شکل‌گیری بوده و مهم‌ترین محدوده‌های حمایتی برای خاتمه این موج نزولی، ۷۲۰ و سپس ۶۵۰ تومان است. رشد مجدد آن همزمان با شروع موج صعودی جدید شاخص کل خواهد بود و اهداف پیش‌روی آن، محدوده مقاومت هزار تومان شناسایی می‌شود.

همچنین در نماد‌های تیپیکو (تصویر ۳) و صبا (تصویر ۴) می‌توان انتظار خاتمه موج‌های نزولی فعلی را در محدوده‌های هزار و ۵۵۰ و هزار و ۳۵۰ تومان ( در نماد تیپیکو) و ۳۰۰ و ۲۸۰ تومان (در نماد صبا) داشت. مهم‌ترین اهداف پیش‌رو به ترتیب محدوده‌های ۲۱۰۰ تومان و ۴۶۰ تومان خواهد بود.

*کارشناس بازار سرمایه

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 290202
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا