دادستان کل کشور: حضور زنان در ورزشگاه تکرار شود برخورد می‌کنیم

جهان صنعت نیوز| حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین اظهار کرد: در این نظام مدیران نه‌تنها باید از ارتکاب به گناه خودداری کنند بلکه بایستی در سطح جامعه زمینه رشد اخلاق و صلاح را فراهم کنند نه اینکه خدای‌ناکرده زمینه گناه را ایجاد کنند.


وی با گلایه از حضور شب گذشته زنان در ورزشگاه آزادی گفت: سزاوار جمهوری اسلامی نیست که مسئولان ورزشی زمینه ایجاد گناه در جامعه را فراهم کنند.

منتظری ادامه داد: من به این مدیران نصیحت می‌کنم ما در نظام جمهوری اسلامی اجازه ایجاد بستر گناه در جامعه را نخواهیم داد؛ آن‌ها باید حرمت جامعه را حفظ کنند، اگر با نصیحت و تذکر، این حرکت‌ها ادامه داشت برخورد قضایی خواهیم داشت.

دادستان کل کشور با بیان اینکه برخی دنبال این هستند که حریم‌ها را بشکنند، ادامه داد: وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه عریان مواجه می شود، گناه اتفاق می‌افتد؛ به حریم خصوصی مردم کاری نداریم اما در مجامع عمومی کسی حق آسیب رساندن به حریم عمومی را ندارد.

وی افزود: قرار نیست در منظر عمومی هر کس هرطور که دلش خواست لباس بپوشد و یا رفتار کند.

به گزارش ایسنا، منتظری در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: در بین ۳۹۴ دادستان در کل کشور صادقی نیارکی از دادستان‌های فعال بود و انگیزه ستودنی برای انجام وظایف خود داشت.

وی ادامه داد: انتظار دارم قاسمی که سابقه خوبی در استان قزوین دارد و مسئولیت‌های قابل‌توجهی داشته است و از استان شناخت دارد بتواند درست عمل کند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دادستان باید به مسائل استان اشراف داشته باشند، عنوان کرد: استان قزوین به لحاظ جغرافیایی خیلی گسترده نیست اما موضوعاتی در استان قزوین وجود دارد که دادستان باید فردی آشنا به مسائل و اشراف کامل داشته باشد.

وی ابراز کرد: امیدوارم قاسمی راه حجت‌الاسلام صادقی را ادامه دهد و خدمات و زحمات قبل و مسائل نو را پیگیری کند.

منتظری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در موقعیتی هستیم که مدیران در هر بخشی چه اجرایی، چه قضایی و چه مجلس باید هماهنگ و مکمل هم باشند تا بتوانند جایگاه نظام را ارتقا داده و متناسب با شرایط دنیا، نظام را همچنان حفظ کنند و بر اقتدار آن بیفزایند.

وی گفت: مسئولان باید بصیرت داشته شرایط روز را بشناسند و متناسب با آن در هر سنگری که هستند به مردم خدمت کنند.

دادستان کل کشور اشاره کرد: بسیاری از امور مانند اختلاف‌نظرها که در شرایط عادی طبیعی است؛ نباید در شرایط امروز بروز کند و وحدت و هماهنگی بین دستگاه‌ها با رعایت چهارچوب دستگاه‌ها و قانون باید اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه لازمه کار در نظام جمهوری این است که مدیران در مرز عدالت حرکت کنند، تصریح کرد: اقامه عدالت تنها وظیفه دستگاه قضا نیست هرچند مرجع قضاوت و رسیدگی به دعاوی است اما همه دستگاه‌ها باید در اقامه عدالت همکاری کنند.

منتظری با اشاره به اینکه وظایف دادستان با وظایف دادگاه‌ها و محاکم قضایی متفاوت است، ابراز کرد: دادستان در مقام صدور حکم نیست بلکه مدعی‌العموم است، و وظایفی دارد که به لحاظ گستردگی از رئیس دادگستری و قضات خیلی بیشتر است.

وی بابیان اینکه مدعی‌العموم از سوی عامه مردم مدعی اجرای عدالت است، عنوان کرد: مهم‌ترین مسئولیت دادستان دفاع از حقوق عامه است و این امر باید در اولویت کارهای دادستان باشد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: متأسفانه به لحاظ قانون و مقررات در بحث حقوق عامه مشکل داریم و باید بیشتر روی آن کار شود، البته ما در این حوزه ورود پیدا کردیم و تلاش می‌کنیم این مشکلات حل شود.

وی تشریح کرد: اگر می‌خواهید عقب‌ماندگی را در حقوق عامه ملاحظه کنید تعدی به منابع طبیعی مانند تجاوز به حریم جنگل‌ها، رودخانه‌ها یا چاه‌های آب را در نظر بگیرید که تمامی این موارد ناشی از عدم اهتمام ما در حقوق عامه است و همه دستگاه‌های اجرایی و قضایی در این امر مسئول‌اند که نظارت و صیانت داشته باشند.

منتظری مطرح کرد: حقوق عامه مصادیق بسیار دارد که باید اولویت‌بندی بشود و این اولویت‌ها در هر استان هم تفاوت دارد؛ حضور مسئولان امر در صحنه باید مستمر باشد البته دستگاه قضایی در خدمت دستگاه اجرایی است که از حقوق مردم دفاع کند.

وی ادامه داد: امنیت و عناصر مربوط به حفظ آن بسیار مهم است و در همه ابعاد زندگی مردم اثرگذار است چراکه اگر امنیت نداشته باشیم اقتصاد، فرهنگ و جامعه لطمه می‌خورد.

دادستان کل کشور بابیان اینکه با کسانی که امنیت را مورد هجمه قرار می‌دهند تعارف نداریم، اضافه کرد: البته باید ابتدا با تذکر روی آن‌ها اثر بگذاریم چه‌بسا تذکر و ارشاد اثر داشته باشد و اگر اثر نداشت پرونده تشکیل خواهیم داد.

وی تأکید کرد: امنیت برای همه دستگاه‌ها خط قرمز است و اقتصاد زیر چتر امنیت رشد می‌کند و جامعه زیر چتر امنیت توسعه و رشد می‌یابد.

منتظری گفت: خدمت کامیون داران همانند خون در بدن انسان است و دشمن روی این موضوع مانور می‌دهد اما بسیاری از کامیونداران با همه سختی‌ها به جواب منفی دادند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید نسبت به خواسته‌های به‌حق کامیون داران باید ورود پیدا کنند، تصریح کرد: کامیون داران در اندکی از راه‌ها با ناامنی مواجه شدند که با ورود دستگاه قضا این موضوع هم حل شد.

دادستان کل کشور اشاره کرد: دادستان‌ها باید نظارت بر دادسراها را تقویت کنند و در برخورد مردم و راه‌اندازی کار مردم و خدمت به مردم کوشا باشند چراکه دادسرا پیشانی دستگاه قضایی است.

وی با تأکید بر اینکه انتظارمان از همه پرسنل دستگاه قضا این است که مسئولیت خطیر خود را به‌خوبی انجام دهند، توضیح داد: یکی دیگر از نکاتی که به دادستان‌ها تأکید می‌کنم این است که بخش پیشگیری را جدی بگیرند. هرچه برای پیشگیری از وقوع جرم هزینه کنیم هزینه آن از تشکیل پرونده کمتر است، در این امر دستگاه‌های اجرایی هم باید همکاری کنند.

منتظری اظهار کرد: به رئیس‌کل دادگستری و دادستان قزوین و دیگر افرادی که در این عرصه نقش دارند باید این پیشگیری را یادآور شد چراکه اگر در پیشگیری موفق عمل کنیم جرائم کاهش پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این حجم آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر و سرقت در یک جامعه شیعی قابل‌قبول نیست و باید وضعیت بهتری داشته باشیم چراکه نظام ما نظام اسلامی است و مردم ما پیرو اهل‌بیت (ع) هستند

پیشنهاد ویژهسیاسیورزشی
شناسه : 2899
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا