قطار تهران- کربلا تا آخر سال فعال است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «میعاد صالحی» مدیرعامل راه‌آهن در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ایام اربعین، اظهار کرد: در مسیرهای ریلی در اربعین، سفرها را ۱۰۰ درصد افزایش داده‌ایم. قطار تهران- کربلا را برای کل سال در نظر گرفته‌ایم که این خط فعلاً سه ماه به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است.


وی درباره تحولات حمل‌ونقل ریلی در یک سال اخیر گفت: حوزه ریلی در طول سال‌ها مغفول مانده است. در حوزه لوکوموتیو ۲ هزار میلیارد تومان بدهی به ما رسید و انباشت ۳ هزار میلیارد تومان ناشی از عدم تعمیرات خطوط ریلی داشتیم.

 مدیرعامل راه آهن افزود: در سال‌های گذشته بنای ریل‌گذاری به‌گونه‌ای بوده که در بسیاری از مناطقی که بار داریم، ریل‌گذاری صورت نگرفته و در بخش‌هایی که ریل‌گذاری انجام شد، بار نداریم؛ در سطح کلان برای اینکه نقشه راه داشته باشیم توسعه خطوط ریلی راهبردی در بحث مسافری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

به گفته صالحی، ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال به بخش حمل ‌و نقل ریلی تخصیص نیافته و این بخش را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

وی معتقد است که امسال گام‌های خوبی در ترانزیت ریلی برداشته شده و در حوزه صادرات رکورد ثبت ترانزیت به ثبت رسیده است.

معاون وزیر راه اضافه کرد: در حوزه تامین ناوگان، رکورد سال‌های گذشته زده شد و تولید لوکوموتیو را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته‌ایم، به طوری که بخش خصوصی ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است. 

مدیرعامل راه آهن گفت: ۱۳۶۶ واگن نو، ۳۳ لوکوموتیو و ۶۴ واگن مسافری بازسازی شد و ۴ واگن خود کشش هم در این بخش تامین شده است‌.

صالحی با بیان اینکه حوزه ریلی در بخش مسافری در یک دهه گذشته چندان سود نداشته و دولت در این بخش حمایت لازم نکرده است، مطرح کرد: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه کم لطفی در تخصیص اعتبار داشته و همین باعث شده که سن ناوگان ریلی در بخش مسافری افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش بهره‌وری در ۴ماهه اول امسال ادامه داد: در این مدت ۹ میلیون و ۶۰۰ مسافر را جابه‌جا کرده‌ایم که یک رکورد در بخش جابه‌جایی است؛ همچنین نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد جابه‌جایی و ۲۲ درصد کاهش تاخیرها را داشته‌ایم. در مجموع حمل باری و مسافری طی  ۴ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد کرده است. 

صالحی از افتتاح بزرگ‌ترین بندر خشک ریلی در ۷۰۰ هکتار زمین خبر داد و گفت: این مرکز دارای ۱۸ خط ریلی است و به‌عنوان یک مرکز لجستیک مهم به شمار می‌رود؛ همچنین حوزه بهسازی و بازسازی خطوط رشد ۲۰۰ درصدی داشته و ۳ هزار میلیارد تومان برای اعتبار آن نیاز است. از طرفی  ۱۱۱ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان، یزد و لرستان آماده بهره‌برداری است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 286754
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا