قطار تهران-کربلا به راه افتاد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  صبح امروز اولین قطار ترکیبی تهران-کربلا حرکت خود را آغاز کرد. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد حرکت این قطار به‌صورت یک رام در هفته خواهد بود و اولین سیر خود را به‌صورت کاروانی انجام داد. این قطار پس از حرکت در تهران و مسافرگیری در قم وارد شلمچه خواهد شد، پس از آن مسافران مسیر شلمچه تا بصره را با اتوبوس طی کرده و از بصره مجددا با قطار وارد کربلا خواهند شد.


پیش ازاین سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل شرکت راه‌آهن- درباره حرکت این قطار برای زائران اربعین گفته بود: این مسیر از تهران تا مرز شلمچه در داخل ایران است و پس از آن از مرز شلمچه یک مسیر ۳۰ کیلومتری تا بصره با اتوبوس خواهد بود و از بصره تا کربلا نیز ادامه مسیر ریلی است.  

او همچنین درباره زمان تکمیل خط ریلی شلمچه-بصره برای ارتباط مستقیم از ایران به کربلا گفته بود: در طول ادوار مختلف در این زمینه توافق‌نامه‌های متعددی صورت گرفته و طبیعی است در احداث خط شلمچه موانعی وجود دارد. در این زمینه ما در طول این چند ماه گام به گام در حال برطرف کردن این موانع هستیم تا احداث این خط آغاز شود.

شهریار افندی‌زاده -معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی- نیز درباره پروژه راه‌آهن شلمچه-بصره گفته بود: این پروژه ریلی بسیار مهم است، زیرا اگر این راه آهن شلمچه- بصره تکمیل شود، ایران به شبکه ریلی عراق متصل خواهد شد. در حال حاضر بحث تملک اراضی برای ساخت این پروژه در دست اجراست و تمام محور شناسایی شده و در مرحله مطالعات قرار دارد، همچنین در این مسیر با موانع مین‌گذاری‌ مواجه هستیم که باید پاکسازی شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 285988
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا