مسابقات قهرمانی جهان/ ایران ۳ – آرژانتین ۲ ؛ برد زیبا و نفس‌گیر تیم ملی والیبال در اولین گام

به گزارش جهان صنعت نیوز:  تیم ملی والیبال کشورمان امشب از ساعت ۲۰ در اولین دیدار در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی اسلوونی و لهستان برگزار می‌شود، برابر آرژانتین به میدان رفت.

تیم ملی والیبال با ترکیب ابتدایی میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، علی‌اصغر مجرد، امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور برابر آرژانتین به میدان رفت، این دومین رقابت دو تیم در یک هفته گذشته بود و شاگردان بهروز عطایی پس از رویارویی با آلبی سلسته در جام واگنر که با برتری ۳ بر ۲ ایران به پایان رسید، این بار در مسابقات قهرمانی جهان مقابل شاگردان مارسلو مندز قرار گرفتند.

مسابقات قهرمانی جهان/ ایران ۳ - آرژانتین ۲ ؛ برد نفس‌گیر والیبال در گام اول

بازی در ست اول نزدیک دنبال شد و دو تیم امتیاز به امتیاز بالا می‌آمدند اما در ادامه این آرژانتین بود که توانست از ایران فاصله بگیرد، ضعف در دفاع در تیم کشورمان سبب شد تا آرژانتینی‌ها که در عملکرد بهتری در حمله و دفاع داشتند، بتوانند در نهایت ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود خودش به پایان برسانند و یک بر صفر در ست شماری پیش بیفتتد.

مسابقات قهرمانی جهان/ ایران ۳ - آرژانتین ۲ ؛ برد نفس‌گیر والیبال در گام اول

ست دوم را هم آرژانتین  بهتر آغاز کرد و با عملکرد بهتری که در حمله داشت، توانست از همان امتیازهای اول فاصله بیندازد تا جایی که ۱۵ بر ۹ از ایران پیش افتاد، یک فاصله ۶ امتیازی، که کار شاگردان عطایی را بر جبران سخت می‌کرد. در ادامه با ورود مرتضی شریفی به جای امیرحسین اسفندیار سبب شد تا روند بازی ایران بهتر شود.با این حال در ادامه ورق برگشت و تیم کشورمان با استفاده از سرویس‌های خوب و همچنین بهتر شدن دفاع‌های روی تور، با جبران امتیازهای عقب افتاده، ۱۹ بر ۱۷ از آرژانتین پیش افتاد، سرویس‌های میلا عبادی‌پور در این ست برگ برنده ایران برای جبران امتیازهای عقب افتاده بود.

در ادامه این ست اما آرژانتین هم توانست اختلاف را جبران کند و در امتیازهای پایانی پیش بیفتد و ابتکار عمل را در دست بگیرد. رقابت در امتیازهای پایانی نزدیک و فشرده دنبال شد و هیچ کدام از دو تیم خیال پا پس کشیدن نداشتند اما در نهایت این تیم ملی کشورمان که در این ست در سرویس عملکرد قابل قبول‌تری داشت توانست در رالی ست دوم در نهایت با امتیاز مستقیم سرویس شریفی با حساب ۳۰ بر ۲۸ برنده شود تا ایران و آرژانتین در ست شماری یک – یک مساوی شوند.

مسابقات قهرمانی جهان/ ایران ۳ - آرژانتین ۲ ؛ برد نفس‌گیر والیبال در گام اول

ست سوم را هم دو تیم در امتیازهای اول نزدیک آغاز کردند اما این تیم کشورمان بود که توانست با استفاده از برتری در خط سرویس که با سرویس های امتیازآور عبادی‌پور و شریفی همراه بود، توانست فاصله را با آرژانتین زیاد کند و یک اختلاف ۶ امتیازی را به وجود بیاورد،به طوری که ایران در حالی به امتیاز  ۲۰رسید که آرژانین روی امتیاز ۱۴ بود.در ادامه این اختلاف امتیاز بیشتر هم شد و تیم کشورمان توانست این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ پیروز شود و در ست شماری ۲ بر یک از آرژانتین جلو بیفتد.

ست چهارم را ایران با توجه به برد دو ست قبلی با روحیه بالاتر، بهتر آغاز کرد و  تیم کشورمان تا امتیازهای میانی ست با اختلاف ۳ امتیاز از آرژانتین پیش بود اما در ۱۰ امتیاز پایانی ست، آرژانتینی‌ها که خودشان را در آستانه شکست در این بازی می‌دیدند، توانستند امتیازهای عقب افتاده را جبران کنند و حتی در امتیاز ۱۹ از ایران جلو بیفتند.عملکرد پر اشتباه بازیکنان ایران مورد اعتراض شدید بهروز عطایی قرار گرفت، اعتراضی که سبب شد ملی‌پوشان در ادامه عملکرد بهتری داشته باشند.

رقابت دو تیم در ست چهارم تا امتیاز ۳۴ ادامه داشت و این آرژانتین بود که توانست در این ست نفس‌گیر ۳۴ بر ۳۲ برنده شود تا دو تیم در ست شماری ۲ – ۲ مساوی شوند و کار برای تعیین تیم برنده به ست پنجم کشیده شود.

مسابقات قهرمانی جهان/ ایران ۳ - آرژانتین ۲ ؛ برد نفس‌گیر والیبال در گام اول

ست پنجم از همان شروع با رقابت نزدیک و امتیاز به امتیاز دو تیم شروع شد اما در نهایت تیم ملی کشورمان با برتری ۱۹ بر ۲۱ در این ست، در مجموع با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل آرژانتین به برتری رسید تا مسابقات قهرمانی جهان را با برد آغاز کنیم.

تیم ملی والیبال در ادامه مسابقات قهرمانی جهان در دومین دیدار  روز دوشنبه از ساعت ۲۰ به مصاف مصر می‌رود.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهخواندنیورزشی
شناسه : 284721
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا