پیروزی نظامی به جای انتقام

به گزارش جهان صنعت نیوز:  الکساندر دوگین، فیلسوف روس و فردی که از او با عنوان متحد و استراتژیست ولادیمیر پوتین،‌ رییس‌جمهوری روسیه یاد می‌شود، در بیانیه‌ای اعلام کرد: همان‌طور که می‌دانید در یک اقدام تروریستی توسط رژیم نازی اوکراین دخترم داریا در ۲۰ آگوست هنگام بازگشت از جشنواره «سنت» در نزدیکی مسکو به طرز وحشیانه‌ای در مقابل چشمانم به قتل رسید. این فیلسوف روس ادامه داد: چنین اقدامات تروریستی برای ایجاد تفرقه و شکاف در بین روس‌هاست، اما تروریست‌ها موفق نخواهند شد. ما به دنبال انتقام نیستیم بلکه پیروزی می‌خواهیم. روز دوشنبه سرویس امنیتی روسیه ویدئویی را منتشر کرد که در آن عامل انفجار فردی به نام ناتالیا ووک ۴۳‌ساله است که تحت نام شابان فعالیت دارد و در فهرست پرسنل گارد ملی اوکراین کار می‌کند.
 
الکساندر دوگین، فیلسوف سرشناس و ملی‌گرای روس از جمله حامیان ایجاد امپراتوری نوین روسیه و طرفدار حمله نظامی به اوکراین است. گروهی از صاحب‌نظران بر این اعتقاد هستند که برای درک جهان‌بینی ولادیمیر پوتین و جایگاهی که او برای روسیه متصور است باید به نوشته‌های الکساندر دوگین به عنوان یک چهره راست افراطی مراجعه کرد. به عنوان مثال دیوید وان درهلی در یادداشتی که سه ماه پیش در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر شد الکساندر دوگین را «یک پیشگوی فاشیست» و هوادار یک «امپراتوری حداکثری روسی» خوانده است.

دیوید وان درهلی در ادامه نوشته است که نشانه‌های نفوذ الکساندر دوگین در تصمیم‌گیری مقامات روسیه را می‌توان در سخنرانی ماه فوریه ولادیمیر پوتین همزمان با آغاز تهاجم نظامی به اوکراین مشاهده کرد.

الکساندر دوگین در نظریه‌های خود از «روسیه جدید» سخن می‌گوید. عبارتی که مسکو در توجیه الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ از آن استفاده کرد. کرملین بارها از واژگان و ادبیات الکساندر دوگین استفاده کرده است. الکساندر دوگین ماه مه سال جاری در یکی از نوشته‌های خود تاکید کرده بود که اوکراین باید «بخشی جدایی‌ناپذیر و بنیادی» از «روسیه جدید، جاودانی، واقعی و ژرف» باشد.

او بر این باور است که روسیه کشوری با ارزش‌های سنتی همراه با رهبری اقتدارگرا است. وی ارزش‌های غربی و لیبرال را مذموم می‌داند. دیوید وان درهلی در یادداشت خود در واشنگتن پست از الکساندر دوگین به عنوان «محصول دوره پایانی زوال اتحاد جماهیر شوروی سابق» یاد می‌کند. به گفته او الکساندر دوگین در توضیح وضع کنونی روسیه برای آن گذشته‌ای «پرشکوه و نیرومند» متصور می‌شود.

روسیه پرونده ترور داریا دوگینا را به شورای امنیت می‌برد

دولت روسیه در نشست دیروز شورای امنیت ‌سازمان ملل، ترور داریا دوگینا، دختر متحد پوتین را مطرح کرد. همزمان سازمان ملل خواستار تحقیق درباره ترور این روزنامه‌نگار روسی شد. واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه موضوع ترور داریا دوگینا، روزنامه‌نگار و دختر متحد پوتین را در نشست اضطراری شورای امنیت ‌سازمان ملل مطرح می‌کند. نبنزیا گفت: «ما خواستار یک جلسه فوری در زاپوروژیا شدیم و البته در مورد ترور داریا دوگینا هم صحبت خواهیم کرد. نماینده دائم روسیه افزود: این ماهیت دولت اوکراین را نشان می‌دهد. رابطه خرابکاران آنها با این قتل روشن است و در واقع این ترور قبلا توسط سرویس امنیت فدرال فاش شده است. داریا دوگینا، کارشناس سیاسی و روزنامه‌نگار و دختر الکساندر دوگین، متحد پوتین، شامگاه شنبه پس از انفجار خودرویش در مسکو ترور شد. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه قتل دختر الکساندر دوگین، فیلسوف و دانشمند روس را جنایتی نفرت‌انگیز و بی‌رحمانه خواند و گفت که این جنایت به زندگی داریا دوگینا، فردی باهوش و بااستعداد پایان داد.

پوتین گفت: داریا دوگینا یک روزنامه‌نگار، دانشمند، فیلسوف و خبرنگار نظامی است که صادقانه به مردم و میهن خدمت کرده است. از سوی دیگر سازمان ملل خواستار تحقیق درباره ترور داریا دوگینا، روزنامه‌نگار روسی شد تا تمام شرایط این جنایت مشخص شود. استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: ما خواستار تحقیقات برای مشخص شدن جزئیات این پرونده و زوایای مبهم آن هستیم. سرویس امنیتی روسیه اعلام کرد که اطلاعات اوکراین پشت ترور این روزنامه‌نگار بوده است و نام زن اوکراینی مظنون به انجام این بمبگذاری را فاش کرد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 284017
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا