سخنگوی وزارت امور خارجه: FATF در جهت منافع ایران است

جهان صنعت نیوز| بهرام قاسمی در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌ها درخصوص اینکه گفته شده ایران در بازسازی سوریه مشارکت می‌کند و این مشارکت از نظر اقتصادی و سیاسی چه توجیهی دارد گفت: ایران با توجه به درخواست دولت سوریه و حضور قبلی خود در آنجا در مبارزه با تروریسم و با توجه به اینکه امر بازسازی این کشور مساله مهمی است شرکت خواهد داشت.


وی افزود: توصیه و برنامه ما حضور بخش خصوصی و بنگاه‌های صنعتی و تجاری و بخش‌های فناوری است که امیدوارم آغاز کار هرچه زودتر فراهم شود و بخش خصوصی بتواند در این حوزه و در کمک به مردم سوریه نقش حیاتی خود را ایفا کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در رابطه با توئیت وزیر امور خارجه کشورمان که تلویحا از عربستان برای همکاری در مسائل منطقه‌ای دعوت شده و اینکه برای برقراری مجدد ارتباط ایران و عربستان چه چشم‌اندازی متصور است، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به همسایگان و کشورهای پیرامونی روشن است. مواضع ما بارها تکرار شده درخصوص همه کشورها و به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس. این سیاست می‌تواند در صورت فراهم شدن زمینه‌های لازم شکل عملی به خود گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: نقل قولی هم که از آقای ظریف بیان شد درواقع همان سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران که تکرار شده لذا در صورتی که شرایط در منطقه فراهم شود قطعا همکاری کشورهای منطقه در ایجاد صلح و ثبات تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی در مورد تصویب و اجرای لوایح FATF نیز اظهار کرد: این اقدام در جهت منافع ایران بوده و از مزایای بسیاری برخوردار است و با در نظر داشتن مجموعه قوانین خودمان از اجرای آن سودمند خواهیم شد.

 

 

 

پیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 2837
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا