آغاز همکاری‌های جدید برای تولید خودرو ایرانی- روسی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علیرضا پیمان‌پاک امروز دوشنبه و در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه گفت: حوزه خودرو، قطعات خودرو و زنجیره ارزش مرتبط با خودرو از محورهای مهمی است که زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی و افزایش همکاری‌های تجاری دو کشور را گسترش می‌شود.


وی افزود: نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، از نمایشگاه‌های معتبر روسیه محسوب می‌شود که فرصت بسیار خوبی را فراهم کرد تا شرکت‌های قطعه ساز و خودروساز ایران با حضور فعال و جدی در آن، بتوانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فنی خود را به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه از دو ماه گذشته، با همکاری بخش خصوصی و حمایت دولت، برنامه‌ریزی منسجمی برای برگزاری این نمایشگاه و حضور موثر در آن انجام شده، یادآور شد: در این نمایشگاه، شرکت‌های ایرانی سالنی بیش از ۱۰۰۰ متر را به خود اختصاص دادند که بزرگترین میزان حضور شرکت‌ها و در اختیار گرفتن بیشترین فضای نمایشگاهی در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، برای کشورمان است.

پیمان‌پاک اضافه کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، نشست‌های مختلفی میان مجموعه‌های متناظر خودروساز با شرکت‌های منتاظر قطعه‌ساز انجام شده و در جریان این نمایشگاه نیز چندین نشست تخصصی و B۲B  میان متخصصان ایرانی و خارجی در حوزه‌های مرتبط با صنعت خودرو برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: مباحث مربوط به مسائل مالی و ساختارهای حقوقی جهت همکاری‌های صنعتی و فناوری میان دو کشور که در ماه‌های اخیر تعریف و هدف‌گذاری شده و در جریان برگزاری این نمایشگاه قراردادهای آن منعقد می‌شود، هم در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه به نظر می‌رسد نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، شروع جدی برای همکاری‌های بزرگ میان ایران و روسیه در حوزه تولید خودرو و مهم‌تر از آن حوزه‌های تامین و صادرات قطعات خودرو خواهد شد، گفت: پروژه‌های مشترکی هم میان شرکت‌های ایرانی و روسیه‌ای در حوزه تولید خودرو و قطعات آن تعریف خواهد شد تا زمینه‌های لازم جهت ارتقای صنعت خودرو در هر دو کشور را ایجاد کند.

بر اساس گزارش سازمان توسعه تجارت، نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه از امروز دوشنبه ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو (Expo Center) و با حضور حدود ۶۰۰  شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 283652
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا