شهردار لندن وضعیت آتش‌سوزی در پایتخت را «بحرانی» توصیف کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:   صادق خان در توئیتی تصریح کرد که نیروهای آتش نشانی در واکنش به آتش‌سوزی وسیعی که در پایتخت جریان دارد، “تحت فشار شدیدی” هستند و از مردم خواست که نکات ایمنی را رعایت کنند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که دود غلیظی چند منطقه از پایتخت را فراگرفته و نیروهای آتش‌نشانی سرگرم عملیات اطفای حریق در چندین ساختمان مسکونی هستند.

صادق خان پس از گفت‌وگو با رئیس اداره آتش‌نشان لندن به خبرنگاران گفت که این سازمان فقط امروز یک هزار و ۶۰۰ تماس دریافت کرده که در قیاس با روزهای عادی ۴ برابر بیشتر است. وی با اشاره به وسعت آتش‌سوزی‌های صورت گرفته علت بحرانی خواندن اوضاع را اینگونه توضیح داد که سازمان اتش نشانی از عهده مهار اوضاع برنمی‌آید. وی شرایط دشوار توصیف کرد و گفت گرمای هوا فشار قابل توجهی را روی بخش‌های عمومی وارد کرده است.

امروز (سه‌شنبه) گرم‌ترین روز در تاریخ انگلیس بشمار می‌رود. سازمان هواشناسی انگلیس دقایقی پیش اعلام کرد که رکورد تازه‌ای را ثبت کرده و دمای هوا به ۴۰.۳ درجه سانتی‌گراد رسیده است. بالاترین دمای هوا در ژوئیه سال ۲۰۱۹ در باغ گیاه شناسی کمبریج ثبت شد که به ۳۸.۷ درجه سانتیگراد رسید.

منابع خبری می‌گویند از شنبه گذشته تاکنون ۱۳ نفر جان خود را بر اثر گرمای هوا از دست داده‌اند. آژانس امنیت بهداشت انگلیس برای دیروز (دوشنبه) و امروز (سه‌شنبه) وضعیت اضطراری ملی و اداره هواشناسی نیز برای نخستین بار هشدار قرمز صادر کرده است.

وضعیت اضطراری بدین معناست که شرایط آنقدر حاد است که «ممکن است افراد سالم و آسیب پذیر دچار بیماری و یا تلف شوند». اعلام هشدار قرمز همچنین این معنا را می‌دهد که اختلالات گسترده‌ای در خدمات بهداشتی، مدارس و حتی نیروگاه‌های هسته‌ای ایجاد خواهد شد.

دولت انگلیس تاکنون سه جلسه اضطراری تشکیل داده و به مردم توصیه کرده است که از انجام سفرهای غیرضروری طی امروز و فردا خودداری کنند.

موج گرما نه تنها انگلیس که سراسر اروپا را فرا گرفته است و توده ای از هوای گرم از آفریقا و اسپانیا به سمت شمال اروپا در حال حرکت است.

گرمای زیاد در اروپا همواره همراه با تلفات بوده است. عامل دیگر خطرناک بودن گرما در اروپا کمبود زیرساخت‌های مقابله با آن و نبود فرهنگ زندگی در اقلیم گرم است. در کشوهای گرمسیر، آماده بودن زیرساخت‌ها و عادات مردم به آن‌ها اجازه می‌دهد که حتی با دماهای بالای ۵۰ درجه نیز کنار بیایند.

«جاناتان ترنر» کارشناس ارشد موسسه «تفکر اقتصادی جدید» در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای گفت: هیچ چیز عجیب در این مورد وجود ندارد. دانشمندان در این باره به ما هشدار داده بودند که هرچه گازهای گلخانه‌ای وارد فضا شود جهان گرم‌تر می‌شود و حوادث شدید آب‌وهوایی رخ خواهد شد

دمای زمین تحت تاثیر تولید گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت بشر به نسبت سال های ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰ (دوران ماقبل صنعتی) حداقل یک درجه افزایش یافته و همچنان در حال افزایش است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 276099
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا