فرار سازمان هواپیمایی کشوری از پاسخگویی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  انتشار گزارشات افشاگرانه روزنامه «جهان‌صنعت» در روزهای ۳۰ بهمن و ۱۴ اسفند سال گذشته در خصوص دریافت معافیت فرزندان چندین خلبان و کادر پروازی شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر و آسمان بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و سایر رسانه‌ها داشت.

در این گزارش‌ها نوشته بودیم: در جریان تحقیقات، چندی قبل در خصوص اعطای معافیت به فرزندان برخی از کادر پرواز دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و آسمان که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا و اداره نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد، مشخص گردید که در این میان تعدادی از اعضای کادر پرواز با ارائه مدارک جعلی و سوء‌استفاده از اسناد اقدام به دریافت کارت معافیت از خدمت سربازی برای فرزندانشان کرده‌اند. با نگاهی به فهرست اسامی این افراد، نام ۲۸ خلبان ایران‌ایر و آسمان و یکی از کارمندان وقت ایران‌ایر به چشم می‌خورد.

البته منابع آگاه از وجود تعداد بیشتری متخلف در این پرونده خبر می‌دهند که نیازمند بررسی‌های تخصصی است. چند تن از اعضای پیشین و کنونی کادر پرواز نیز با وجود اینکه شرایط بهره‌مندی از مزایای مربوطه را دارند، تاکنون هیچ‌گونه همکاری برای احقاق حق آنها از سوی شرکت‌های هواپیمایی مذکور صورت نگرفته است. این افراد در بی‌اطلاعی از این مصوبه به مسوولان مربوطه مراجعه کرده ولی با جواب منفی مواجه شده و نتوانسته‌اند نامه لازم را برای ارائه به سازمان وظیفه عمومی اخذ کنند. به نظر می‌رسد مسوولان وقت هما نیز از تخلفات اطلاع داشته‌اند. این در حالی است که افکار عمومی در رابطه با این موضوع حساس شده و خواستار شفاف‌سازی مسوولان در این‌باره هستند.

در همین خصوص «جهان‌صنعت» طی نامه شماره ۱۴۰۳۰۴ به تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ از سازمان هواپیمایی کشوری خواستار ارائه توضیحات لازم در خصوص پرونده معافیت‌های جعلی فرزندان خلبانان و کادر پرواز به منظور شفاف‌سازی این موضوع شده بود؛اما این نامه بدون پاسخ ماند.

تماس‌های مکرر خبرنگار حوزه مسکن و حمل‌و‌نقل این روزنامه با مسوولان مربوطه نیز به جایی نرسید. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص به بی‌اهمیت بودن موضوع اشاره داشته و حاضر به پاسخگویی نشد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 262198
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا