«کارگزاران» و دردسرهای «فائزه»

به گزارش جهان صنعت نیوز: او که پیش‌تر هم با سخنانی مثل دعا برای پیروزی ترامپ مورد توجه قرار گرفته و حزب متبوعش را نیز در سیبل انتقادات قرار داده بود، این بار در مصاحبه‌ای از تحریم ماندن سپاه استقبال کرده بود. اظهاراتی که سبب شد رسانه‌های اصولگرا او، خانواده هاشمی و حزب کارگزاران را هدف بگیرد. مثلا «صبح نو» صدای او را «صدای دشمن» نامیده و در قالب سوال گمانه کنار گذاشتن او از حزب کارگزاران را طرح کرد.

این درحالی بود که حسین مرعشی دبیرکل کارگزاران چون در واکنش به این قضیه فقط گفته بود اظهارات فائزه نظر او است و نه حزب؛ اصولگرایان را عصبانی کرده بود. روزنامه جوان نیز با اشاره به اینکه فائزه هاشمی‌رفسنجانی اخیراً در اظهارنظری وقیحانه هم‌سو با جنگ‌طلبان آمریکا، از حفظ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌ها دفاع کرد، نوشته بود: «حسین مرعشی در مورد سخنان فائزه هاشمی، تنها به گفتن اینکه «این مواضع موضع شخصی خانم هاشمی هست و موضع حزب کارگزاران نیست» بسنده کرد. این موضع‌گیری هم پس از آن بود که یک خبرنگار با او تماس گرفت، یعنی اگر خبرنگار با دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تماس نگرفته بود، آنها در مورد موضع‌گیری ضد ملی اخیر عضو حزب‌شان سکوت کرده بودند! موید این ادعا جمله بعدی مرعشی است که می‌گوید: «در حزب کارگزاران سازندگی هیچ بحثی در خصوص صحبت‌های اخیر خانم هاشمی نشده است.»

این روزنامه از سکوت خانواده هاشمی در این باره انتقاد کرده است اما این رویکرد اصلا جای تعجب نداشت، بالاخره انتخاباتی در پیش نیست تا سبب شود محافظه‌کاران این خانواده دست به قلم شده، نامه بنویسند و حساب خودشان را از فائزه جدا کنند.

برخلاف انتظار اصولگرایان از خانواده هاشمی هنوز  واکنشی دیده نشده اما از آنجایی که ویدئوی سخنان فائزه درباره پیامبر اسلام در فضای مجازی به حواشی دامن زد، شاهد موضع‌گیری یک کارگزارانی دیگر بودیم. این بار غلامحسین کرباسچی دبیرکل سابق این حزب به سخن آمد و گفت: «خانم هاشمی معمولا قبل از اینکه مطلبی را بیان کند، خیلی درباره آن فکر نمی‌‌کند و وقتی که آدم زیاد حرف بزند این مشکلات هم پیش می‌آید.»

کرباسچی با تاکید بر اینکه عایدی اینگونه اظهارات صرفا هزینه‌‌تراشی برای مرحوم هاشمی است، گفت:‌ «البته گاهی اوقات هم پیش آمده که خانم فائزه هاشمی پس از بیان یک مطلب، از اظهاراتش ابراز پشیمانی می‌کند ولی در هر حال آدم هم نباید زیاد حرف بزند و وقتی هم که حرفی زد باید آن حرف حساب شده باشد.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 257836
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا