ثبات در بازار طلای جهانی

به گزارش جهان صنعت نیوز: بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش ۹.۴۰ درصدی همراه بود و به ۱۹۳۶ دلار و ۶۰ سنت رسید و در روز گذشته، بهای هر اونس طلا به ۱۹۱۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.


در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۴۹ درصد افزایش، به ۱۹۳۷ دلار و ۶۰ سنت رسید و در روز گذشته بهای هر اونس طلا با ۰.۰۲ درصد کاهش، ۱۹۱۸ دلار و ۸۰ سنت معامله شد. این به‌روزرسانی قیمت طلا در ساعت ۸ صبح به وقت شرقی است.

به نقل از رویترز، فدرال رزرو ایالات‌متحده نرخ بهره را برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ افزایش داد و طرح تهاجمی برای مهار تورم را ارائه کرد و در عین حال بر عدم اطمینان اقتصادی گسترده ناشی از جنگ در اوکراین و بحران بهداشتی کووید- ۱۹ تاکید کرد.

تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره، بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده را به بالاترین سطح خود از می ۲۰۱۹ رسانده است. در حالی که جهان به یک راه حل دیپلماتیک امیدوار است، سرمایه‌گذاران بر مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین تمرکز کردند.

دارایی‌های بزرگ‌ترین صندوق قابل معامله با پشتوانه طلا در جهان در روز چهارشنبه ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۰۷۰.۵۳ تن رسید که بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۱ است.

پالادیوم مورد استفاده خودروسازان ۱.۸ درصد افزایش یافت و به ۲۴۵۲.۳۳ دلار در هر اونس رسید، هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۵.۱۳ دلار رسید و پلاتین با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۰۲۴.۳۲ دلار رسید.

اقتصاد کلان
شناسه : 252998
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا