متخلفان چهارشنبه آخرسال تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت می‌مانند

به گزارش جهان صنعت نیوز: سرهنگ بهزاد عبدیان روز شنبه اظهار داشت: با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی افرادی را که سلامت شهروندان و رهگذران را تهدید و به اموال مردم و عمومی خسارت وارد و همچنین شئون فرهنگی و مذهبی توهین کنند و باعث ترس  سالمندان، کودکان و بیماران شوند دستگیر و بازداشت خواهند شد.

وی با تاکید بر برخورد قانونی با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه، افزود: با هدف تامین امنیت شب چهارشنبه آخر سال از تمام ظرفیت موجود نیروی انتظامی شهرستان استفاده می کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ادامه داد: برابر قانون و مقررات کیفری موجود، هر کس که مبادرت به ایجاد هیاهو، حرکات غیر متعارف ویا تعرض به افراد و موجب اخلال در نظم، آسایش و آرامش عمومی یا مردم شود به سه ماه تا یکسال زندان و۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

عبدیان خاطرنشان کرد: در بند قانونی دیگر به صراحت بیان شده است هرکس در اماکن عمومی یا معابر، مزاحم زنان واطفال شود به دو تا شش ماه زندان و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم و هرکس موجب سقط جنین شود به سه تا ۶ ماه زندان محکوم می شود.

وی از آمادگی کامل نیروی انتظامی برای تامین امنیت چهارشنبه آخر سال  خبر داد و گفت: برگزاری آیین های چهارشنبه آخرسال به شکل نادرست توسط عده ای موجب شده است تا روز های پایانی سال، به روزهای نگرانی و اضطراب خانواده ها تبدیل شود.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با اشاره به وقوع حوادث غم باری که بیشترین قربانیان آن کودکان و نوجوانان هستند، توضیح داد: در روزهای پایانی هر سال، عده ای سود جو با استفاده از هیجانات شهروندان اقدام به ورود، پخش و فروش مواد محترقه می کنند که آسیب رسانی و به مخاطره انداختن حقوق اجتماعی شهروندان را به همراه دارد.

عبدیان ادامه داد: در سالهای اخیر رسم چهارشنبه آخرسال با رفتارهایی آمیخته شده است که هیچگونه سنخیتی با رسوم و فرهنگ اصیل ایران باستان ندارد و فاقد هرگونه توجیه عقلی، فرهنگی و اعتقادی است.

این مسئول با بیان اینکه ما مخالف هیجان، شادی و تفریح نیستیم، تاکید کرد: رعایت قالب های درست و ایمن برای هیجان و شادی الزامی است تا شخص سالم بماند، به دیگران آسیب نزند و نظم عمومی را مختل نکند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس باقدردانی از شهروندان برای رعایت اصول ایمنی در چهارشنبه آخر سال، یادآور شد: از شهروندان در خواست و انتظار داریم که از ایجاد آتش بزرگ و تجمع در اطراف آن پرهیز کنند، کنار آتش توقف و تجمع نکنند، کنار آتش افراد غریبه نایستند  زیرا امکان دارد که مواد محترقه و آتش زا در آتش انداخته باشند، فرزندان خود را توجیه و کنترل کنند و از مواد اشتعال زا استفاده نکند و در صورت مشاهده هرگونه خرید وفروش و موارد مربوط به استفاده از مواد محترقه موارد را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار برگزیده
شناسه : 252011
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا