واکنش‌های مختلف به انتشار فایل صوتی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به این فایل نوشت: «فایل صوتی منتشرشده فراتر از اینکه معرف فساد باشد، بیشتر بیانگر سبک زندگیشان است.» پدرام سلطانی عضو اتاق بازرگانی ایران نیز نوشت: «فایل صوتی یادآور این بود که در ایران امنیت اقتصادی به قدری است که حتی عوامل یک فساد هشت هزار میلیارد تومانی هم در امنیت کامل و آسودگی خیال به سر می‌برند.»

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری نیز در توئیتر نوشت: «تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را سه مرتبه تا مرحله صحن علنی در مجلس دهم پیش بردم؛ اما با لابی قالیباف- لاریجانی به نتیجه نرسید! حال با افشای فایل صوتی فرمانده سابق سپاه با معاونش انتظار از جناب آقای محسنی‌اژه‌ای این است که به پرونده املاک نجومی رسیدگی و اعتماد عمومی را احیا کنند.» علی مجتهدزاده وکیل پایه یک دادگستری نیز نوشت: «افرادی که در فایل صوتی سخن می‌گویند باید حداقل به عنوان مطلع در پرونده هلدینگ یاس و سایر موارد توسط دادستان مورد تحقیق قرار بگیرند.»

در توئیتر و فضای مجازی عمده واکنش‌ها انتقادی و تند بود اما در عالم سیاست و واقعیت برخی هم به توجیه و دفاع پرداختند. مثلا محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: «گاهی پدیده نفوذ در خود سیستم‌های نظارتی و جایگاه‌های حساس وارد شده و موجب می‌شود که باطل جای حق را بگیرد.» او افزود که سپاه یک نهاد کاملا مکتبی، مردمی و رو به جلو است. طبیعتا این مساله مورد حسادت بدخواهان واقع شده و هرچه رشد سپاه بیشتر شود، کینه‌ها افزایش می‌یابد. طبیعتا ما هم منتظر چنین چیزهایی بودیم.

وی ادامه داد:‌ من این فایل را چندین بار گوش دادم؛ آنچه که بدخواهان می‌خواستند به دست بیاورند و بهانه تخریب سپاه قرار دهند، دستگیرشان نشده است و چیزی هم دستگیرشان نخواهد شد. دشمن با این جنگ روانی نمی‌تواند بر محبوبیت سپاه خدشه‌ای وارد کند. عباس‌زاده خبر داده که خوشبختانه کمیسیون امنیت ملی که بازوی تخصصی مجلس در حوزه امنیتی است، به بحث نفوذ خیلی حساسیت دارد و طبیعتا مساله [در این کمیسیون] مطرح خواهد شد.

سعید احدیان، دستیار رسانه‌ای قالیباف نیز در پاسخ به یکی از توئیت‌های انتقادی که وحید اشتری، چهره مطرح عدالتخواهان نوشته بود، طی سه توئیت نوشت: «این صوت ادعاها و اتهامات زیادی درباره افراد مختلف مطرح کرده که سردار جعفری یا سخنگوی سپاه درباره نادرست بودن اتهامات قاعدتا توضیح لازم را می‌دهند اما چون کمتر کسی کل فایل را گوش می‌کند، هدف شما و دیگران از اینکه می‌خواهید کل این فایل را به آقای قالیباف نسبت دهید، محل سوال جدی است.» وی افزود: «درباره هلدینگ یاس هم هر چه می‌گوییم بررسی شده و حکم اولیه صادر شده و هیچ موضوعی متوجه آقای قالیباف نیست. شما، دوستانتان و آمرانتان عامدانه نمی‌شنوید تا دروغ را واقعیت نشان دهید. از دستگاه قضایی می‌خواهم یک‌بار دیگر درباره آن اطلاع‌رسانی کنند. تا افکار عمومی روشن شود.»

احدیان تاکید کرده «‎فایل صوتی مجموعه‌ای ادعا علیه بسیاری صحبت کرده که سردار جعفری و سخنگوی سپاه باید درباره آن توضیح دهند، آنچه روشن است ادعاهای مطرح‌شده علیه آقای قالیباف در دادگاه بررسی شده و در نهایت در دادگاه دروغ بودن آنها روشن شده است.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 247137
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا