عرضه هوشمند برنج و سیب زمینی با قیمت مصوب

به گزارش جهان صنعت نیوز:   اسماعیل قادری فر  مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه  اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای تامین بازار محصولات کشاورزی و عرضه محصولات کشاورزی در سامانه بازارگام آغاز شده است گفت:  متاسفانه برخی از التهاباتی که وجود دارد بیشتر دامن زدن توسط واسطه گران و سوداگران غیرمجاز است و  باعث شده که ما به صورت مقطعی اختلالاتی را در بازار شاهد باشیم.

وی ادامه داد:  با دستور روز چهارشنبه رییس جمهور به وزیر جهاد کشاورزی  و پس از آن تشکیل جلسه فوق‌العاده قرارگاه امنیت غذایی که در بخشی از آن معاون اول محترم رئیس جمهور نیز حضور داشتند دستوراتی ابلاغ شد که ما تمهیدات گسترده‌ای را برای حفظ بازار و آرامش‌بخشی به بازار مصرف  و ارزاق عمومی مردم اندیشیدیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران  با اشاره به اینکه سقف صادرات سیب زمینی در کشور از ۶۰۰ هزار تن مجاز عبور کرده است، افزود:  بدون ممنوعیت صادرات و با وضع تعرفه صادراتی ما به فکر حفظ بازار داخل هستیم.

قادری فر با بیان  اینکه سیب زمینی به صورت گسترده در میادین تره بار با قیمت ۱۰هزار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ عرضه می شود، تصریح کرد: در سامانه بازارگام نیز از روز گذشته با قیمت ۹ هزار و ۸۰۰ تومان این محصول به فروش میرسد .

عرضه ۱۰ هزار تن برنج در هر یک از ۳ استان شمالی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عرضه برنج در کشور، یادآور شد: با تمهیدات اندیشیده شده توسط قرارگاه امنیت غذایی مشکل عرضه برنج در کلانشهر تهران و شهر مقدس قم رفع شده است؛ همچنین  عرضه ۱۰ هزار تن برنج مورد مصرف در هر یک از ۳ استان شمالی  و عرضه هوشمند برنج در تهران بزرگ و استان قم  روز گذشته در سامانه بازارگام و سایر پلتفرم های حوزه دیجیتال که به ما کمک میکنند شروع شده است.

کمبودی در ۲۵ قلم کالای اساسی وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در بازار ارزاق عمومی در ۲۵ قلم کالای اساسی وجود ندارد، تصریح کرد: رصد لحظه‌ای و پایش روزانه در بازار توسط  قرارگاه امنیت غذایی انجام میشود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران یادآور شد: وزیر جهاد کشاورزی نیز به شخصه پیگیر موضوع است و حتما امروز تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد.

قادری‌فر  بیان کرد: موضوع آرامبخشی به بازار و تنظیم بازار مخصوصا در ایام پایانی سال و بلافاصله ایام ماه مبارک رمضان پس از ایام عید  نکته مهمی است که توسط همکاران ما در وزارت جهاد کشاورزی و همینطور قرارگاه امنیت غذایی و ستاد تنظیم بازار  پایش می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی علت گرانی برنج را کاهش ۳۰ درصدی تولید آن در یک سال اخیر و همینطور غفلت دولت قبل در کنترل بازار دانست چراکه با وجود کاهش بارندگی‌ها می‌شد بازار را به گونه‌ای تنظیم کرد که کشور دچار کمبود نشود. به گفته قادری فر، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم زمانی کار خود را شروع کرده بودند که سوء مدیریت‌های قبلی بر بازار حاکم شده بود.

قادری فر تاکید کرد که به علت همین سوء مدیریت که از دولت قبل به جای مانده، هم‌اکنون تمام برنج تولیدشده در شمال کشور در اختیار واسطه‌ها است و هیچ برنجی نزد برنج‌کاران نمانده و واسطه‌ها با سوءاستفاده از غفلت دولت قبل، اقدام به دپوی برنج و گرانی آن کرده‌اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 245584
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا