رئیس شورای هماهنگی مسلمانان کانادا از جاستین ترودو خواستار رسیدگی به پرونده فاطمه انوری شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: پرفسور اکبر مانوسی، رییس شورای هماهنگی مسلمانان کانادا در اتاوا، با ارسال نامه‌ای به جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، خواستار رسیدگی به پرونده فاطمه انوری شد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، متن این نامه بدین شرح است:

شورای مسلمانان کانادا از اینکه خانم فاطمه انوری (تازه مهاجر ایرانی) معلم کلاس سوم دبستان چلسی در ایالت کبک که مورد تحسین دانش‌آموزان و مورد احترام همکارانش بوده را به دلیل داشتن حجاب اسلامی از کلاس درس برکنار کرده و ایشان را به امور اداری گمارده‌اند را نقض حقوق بشر میداند.

ما ضمن ابراز همبستگی با خانم فاطمه انوری از جامعه آزاد اندیش ایالت کبک نیز که به این بی‌عدالتی اعتراض کرده‌اند نیز هم‌ درد و‌ هم صدا می‌باشیم.

برکناری خانم انوری از کلاس درس، مصداق بارز تبعیض مذهبی است که متأسفانه توسط لایحه ۲۱  قانون مصوب مجلس ملی کبک در سال ۲۰۱۹ مبنی بر ممنوعیت استفاده از لباس‌ها با نماد مذهبی در مرکز دولتی می‌باشد.

جامعه مسلمانان کانادا از دولت کبک می‌خواهد که این قانون ناعادلانه را لغو کرده ‌و همانطوری که آقای باب ری Bob Rae)سفیر کانادا در سازمان ملل به درستی اعلام کرده، این قانون ایالتی متن و روح اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

لایحه ۲۱ کبک، همچنین حمایت از حقوق اساسی بشر مندرج در منشور حقوق و آزادی‌های بشر (کبک) و همچنین منشور حقوق و آزادی‌های کانادا را نقض می‌کند.

متأسفانه برخی از احزاب سیاسی کانادایی که برنامه‌های سیاسی آن‌ها به طور سنتی بر حمایت از حقوق اساسی بشر تأکید می‌کرد، در مورد تأثیر لایحه ۲۱ بر زندگی اقلیت‌های مذهبی در کبک که قادر به درخواست استخدام در بخش‌های دولتی نیستند سکوت کرده‌اند.

بر کناری معلم، خانم فاطمه انوری از کلاس درس از دیدگاه دانش‌آموزان، همکاران و جامعه جهانی پنهان نبوده و توجه عمومی را به خود جلب نموده است.

شورای هماهنگی مسلمانان کانادا خوشبختانه خاطر نشان می‌کند که نخست‌وزیر کانادا جاستین ترودو به اتفاق رهبر حزب دمکرات ملی کانادا هم از اخراج خانم فاطمه انوری از کلاس درس انتقاد کرده‌ و رسما با لایحه ۲۱ دولت ایالت کبک مخالفت کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی مسلمانان کانادا نوشت:

از دولت ‌و رهبران احزاب کانادا خواستاریم که سریعا با استفاده از اقدامات سیاسی و قانونی خود برای فشار به دولت کبک به لغو  لایحه ۲۱ و شیوه‌های استخدام‌های ناعادلانه خود آغاز کنند.

ما همچنین از فرانسوا لگو، نخست‌وزیر کبک می‌خواهیم اقداماتی سریع برای لغو لایحه ۲۱ و تعهد به برابری شهروندی برای همگان که سال‌های قبل توسط بنیان‌گذاران کبک مدرن، ژان لساژ، و رنه لوک حمایت می‌شد را مدنظر خود قرار دهد.

گفتنی است شورای هماهنگی مسلمانان کانادا نماینده مساجد، مراکز اسلامی، امام مساجد،  سازمان‌های مختلف مسلمانان کانادا در پایتخت کشور می‌باشد که برای ترویج صلح و سازش، اجرای حقوق مدنی، اقتصادی، سیاسی و‌ فرهنگی، برابری و عدالت اجتماعی با مسولان دولت‌های فدرال، استانی و محلی، هموطنان و‌ شهروندان کانادایی در تعامل و‌ ارتباط می‌باشد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 239693
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا