چمران: موافق ساخت برج‌های بلند نیستم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مهدی چمران روز سه‌شنبه پیش از آغاز سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه با اعضای دوره پنجم شورا در خصوص موضوع برج باغ‌ها اظهار داشت: در این جلسات مسئله خانه باغ‌ها باید به صورت علمی و جدی بررسی شود. 

وی با بیان اینکه این جلسه که با حضور اعضای شورای دوره قبل و اساتید دانشگاه و برخی کارشناسان برگزار شده، افزود: این جلسات با حضور متخصصین شهرداری و وزارت جهاد کشاورزی ادامه و نقاط قوت و ضعف بررسی و در حوزه برج باغ‌ها باید به یک نتیجه متعادل دست پیدا کنیم. 

چمران با بیان اینکه نباید در موضوع باغات سختگیری کرد، گفت: سختگیری درباره قطع درختان خوب است اما نباید کاری کنیم پروانه ای هم برای ساخت و ساز صادر نشود. 

وی با بیان اینکه امروز شاهد آن هستم که درختان قطع شدند و پروانه‌ای صادر نشده است، افزود: به فضای سبز شهر نیز اضافه نشده است. 

رئیس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که به میزان فضای سبز اضافه شود و درختی قطع نشود و مردم آنچه نیاز دارند و  می‌توانند بسازند از آن منتفع شوند نه اینکه ضرر کنند؛ در حال حاضر با طرحی که وجود دارد مردم آسیب خواهند دید. 

وی درباره انبوه سازی و بلند مرتبه سازی در منطقه ۲۲ تهران، ادامه داد: با توجه به مسائل شهری و جغرافیا و فضای شهر تهران موافق انبوه سازی و بلند مرتبه سازی نیستم و باید دید در این منطقه که برج ساخته شده درخت وجود داشته است یا خیر؟

چمران درباره طرح جمعیت‌پذیری منطقه ۲۲ گفت: موضوع جمعیت پذیری در دوره قبل بازنگری شده است، جذب جمعیت نباید بیش از حد باشد چرا که موضوع آب، فاضلاب و کمبود فضای سبز بسیار مهم است. 

وی گفت: در این منطقه آنچنان ساختمان و فروشگاه ساخته شده است که دچار کمبود فضای آموزشی شده است. 

راه سردار سلیمانی حذف شدنی نیست

مهدی چمران همچنین  در این جلسه اظهار داشت: مردم با حضور چشمگیر در مراسم و برنامه های شهادت سردار قاسم سلیمانی نشان دادند به شخصیت خالص و مخلص و کسانیکه برای کشور تلاش می کنند، ارزشی فوق العاده قائل هستند و این میزان عشق و علاقه گویای این مطلب است که مسیر این شهید که همان مسیر امام حسین است، همچنان طی می شود.

چمران با تاکید بر اینکه دشمنان با به شهادت رساندن قاسم سلیمانی در واقع خودشان را حذف کردند، گفت: هم ترامپ و هم کسانیکه در شهادت او دخالت داشتند، حذف شدند و در جامعه جهانی، به عنوان تروریست مطرح بوده و خواهند بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه راه شهدا حذف شدنی نیست، گفت: یزید و یزیدیان نیز در این زمینه خیلی تلاش کردند تا مکتب امام حسین را حذف کنند اما نه تنها امام حسین حذف نشد، بلکه مکتب اسلام را با شهادت خود زنده نگه داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید کار کردن برای مردم را از شهید سلیمانی بیاموزیم، ابراز امیدواری کرد که در عمل راه این شهید را طی شود.

چمران با اشاره به شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت که مبارزه ایشان در راه ولایت و استقرار اسلام بوده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 239379
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا