دلیل حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش جهان صنعت نیوز: استقلال و پرسپولیس این روزها با دریافت مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به مشکل خوردند. در همین رابطه صفحه توئیتری «الآسیوی» مدعی شد که این دو باشگاه بزرگ ایران نتوانستند مجوز حرفه ای برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا دریافت کنند و در این مسابقات حضور نخواهد داشت.

سال گذشته مسعود سلطانی فر وزیر وقت ورزش با حضور در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا تعهد داده طی یک سال پیش رو وضعیت مالکیتی دو باشگاه و مسائل مالی آنها شفاف شود و اکنون یک سال از این ماجرا گذشته و نه تنها وضعیت مالکیت دو باشگاه مشخص نشده بلکه هر روز بر مشکلات مالی آنها هم افزوده می شود.  

AFC برای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ۷ آیتم بسیار مهم را برای صدور مجور در نظر گرفته که این ۵ آیتم دارای ۷۵ شاخه است. تعیین مالکیت باشگاه ها (استقلال و پرسپولیس دارای یک مجمع هستند)، تسویه حساب مالیاتی سالیانه، معرفی ورزشگاه اختصاصی، تسویه بدهی ها باشگاه به بازیکنان، مربیان و افراد مختلف، بحث حضور بانوان و … الزامات حقوقی است که باشگاه ها باید آن را رعایت کنند. در این بین ۳ باشگاه گل گهر سیرجان، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان تاکنون مدارک خود را بدون نقص بارگزاری کردند.

اخبار برگزیدهخواندنیورزشی
شناسه : 225514
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا