طرح تعویض یک میلیون کولرگازی فرسوده با کولرهای گازی راندمان بالا

به گزارش جهان صنعت نیوز:    مجری طرح بهینه سازی مصرف برق شرکت توانیر، از انتشار نخستین فراخوان ارزیابی کیفی متقاضیان شرکت در طرح «تأمین یکصد هزار کولرگازی راندمان بالا و تعویض آن با کولرهای گازی فرسوده» خبر داد.

به گفته مسعود خانی ، متقاضیان می توانند در مدت مقرر مدارک و مستندات را از طریق سامانه ستاد ایران بارگذاری نمایند.

وی با بیان این که اسناد مذکور در سایت توانیر به آدرس https://ef.tavanir.org.ir قابل رویت است، خاطرنشان کرد:با جایگزینی یک میلیون دستگاه کولرگازی راندمان بالا علاوه بر کاهش توان مصرفی به میزان ۱۶۰۰ مگاوات در زمان اوج بار و صرفه جویی سالانه ۲ میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه ها، منجر به افزایش حدود ۱۰۰ برابری تولید کولرگازی در داخل کشور خواهد شد.

خانی ادامه داد: طرح «جایگزینی یک میلیون کولرگازی فرسوده با کولرهای گازی راندمان بالا» براساس مجوز شورای اقتصاد و در راستای استفاده از ظرفیت های ماده «۱۲» قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشورانجام می شود.

مجری طرح بهینه سازی مصرف برق شرکت توانیر افزود: در این طرح کولرهای گازی فرسوده مشترکان در مناطق جنوبی کشور با انواع بهینه و کارا جایگزین خواهد شد و فقط یک سوم هزینه آن به صورت اقساطی از مشترک دریافت و باقی مانده هزینه اجرای طرح از محل صرفه جویی سوخت حاصله و منابع داخلی صنعت برق به سرمایه گذار پرداخت می شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 218481
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا