وزارت آموزش و پرورش جزییات بازگشایی مدارس در مهرماه را اعلام کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در اطلاعیه شماره (۴) وزارت آموزش و پرورش در باره بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید که عصر امروز یکشنبه منتشر شد، آمده است: مدیران مدارس، آگاه سازی خانواده‌ها و همکاران را نسبت به ضرورت‌های تعلیم و تربیت حضوری و نقش آنان در کیفیت بخشی به برنامه‌ها را از طریق «انجمن اولیا و مربیان» و «شورای معلمان» و برگزاری جلسات مشترک یا مجزای گفت و گوی فعال و اثربخش با اولیا و مربیان، به‌صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده و هدفمند، پیگیری کنند.

وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کرده است که پایش و مراقبت از سلامت دانش آموزان در مدرسه و همکاری با ناظران بهداشتی صورت گیرد. بازگشایی تدریجی مدارس با ارزیابی های بهداشتی و حداکثر آمادگی با اولویت مدارس (روستایی و عشایری ،کارگاهی و مهارتی) انجام شود.

تعداد افراد در کلاس‌ها با احتساب ۱.۵ متر فاصله و ۲.۲۵ متر مساحت برای هر نفر در نظر گرفته شود. در بخش‌های عمومی  نیز در مواجهه چهره به چهره فاصله ۱.۵ متر رعایت شود. فعالیت‌های ورزشی فرهنگی، به صورت انفرادی و با گروه های حداکثر ۱۵ نفره، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط های باز بلامانع است.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش قرار است جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها به صوت همزمان در روز ۳۱ شهریورماه برگزار شود تا با این اقدام سال تحصیلی آغاز شود، البته امسال شروع سال تحصیلی با حضور حداقلی دانش‌آموزان به صورت ترکیبی، تدریجی و تلفیقی برنامه‌ریزی شده است.

همچنین قرار است روز شنبه سوم مهرماه با حضور رییس جمهوری زنگ ماه مهر برای مدارس سراسر کشور نواخته شود.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 216664
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا