افزایش ۸۰ درصدی صادرات فرش دستباف

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از مرکز ملی فرش ایران، فرح ناز رافع از افزایش تغییرات سهم به لحاظ ارزشی به میزان ۸۴.۶ درصد و وزنی ۲۷۵ درصدی نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته خبر داد و گفت: ژاپن و آلمان دو کشور واردکننده اول از ۳۳ کشور مورد معامله با ایران بوده اند و بر همین پایه ۵۰ درصد از فرش صادراتی از فرودگاه امام، ۴۶ درصد از گمرک مهرآباد و مابقی از بقیه گمرکات صادر شده است.


افزایش ۸۰ درصدی صادرات فرش دستباف

رئیس مرکز ملی فرش ایران تشریح کرد: میزان صادرات در تعرفه ۵۷۰۱۱۰۹۰ (کرک و پشم) حدود ۳.۴ میلیون دلار با سهم ۷۰.۸ درصد از کل صادرات در دو ماهه ابتدای سال و سهم صادراتی در تعرفه ۵۷۰۱۱۰۱۰ (گبه) ۱۳.۱ درصد با ارزش ۶۲۱ هزار دلار و سهم صادراتی فرش ابریشم به میزان ۱۵ درصد با ارزش ۷۲۱ هزار دلار است.

رافع بیان کرد: بر اساس آمار گمرک با افزایش ۲۸.۵ درصدی صادرات فرش به لحاظ ارزشی و رشد شایان توجه به میزان ۱۵۵ درصدی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه در سال قبل روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: روند صعودی صادرات در دوماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ حاکی از افزایش تغییرات سهم به لحاظ ارزشی به میزان ۸۴.۶ درصد و وزنی ۲۷۵ درصدی نسبت مدت زمان مشابه خود در سال گذشته است.

افزایش ۸۰ درصدی صادرات فرش دستباف

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 199676
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا