حناچی: بودجه عمرانی مناطق جنوبی پایتخت ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش جهان صنعت نیوز: پیروز حناچی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از مجموعه تاریخی گردشگری شهرستان ری، اظهار داشت: سهم بودجه عمرانی مناطق جنوبی تهران در دوره مدیریت قبل ۴۵ درصد بود که در دوره جدید به ۵۵ درصد افزایش یافت.


وی با اشاره به اینکه افزایش اعتبارات عمرانی جنوب تهران برای خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان صورت گرفته است، عنوان کرد: طرح متعدد عمرانی اثرگذاری مانند مجموعه تارخی گردشگری رازی در شهرری و چندین بزرگراه در مناطق جنوبی شهر تهران در حال انجام است.

حناچی اضافه کرد: متاسفانه در سال های گذشته کلان شهر تهران به عاضه قطب بندی شمال و جنوب تقسیم شده بود که با تلاش های شهرداری تهران در جهت تحقق عدالت شهروندی طرح های عمرانی خوبی در مناطق جنوبی انجام شد و بخش زیادی نیز در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طرح جامع تهران، شهرری براساس محور تاریخ و فرهنگ تعریف شده است، ابراز کرد: این طرح  از منطقه چشمه علی تا حرم عبدالعظیم(ع) را دربر می گیرد که آن توجه ویژه به مناطق تاریخی، باستانی و مذهبی شهرری می شود.

شهردار تهران یادآور شد: هم اکنون در جهت اجرای محور تاریخی شهرری طرح ساماندهی چشمه علی، دژ رشکان، قبرستان ابن باویه و سایر مناطق تاریخی تصویب شده است و به زودی کارهای آن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در جهت حفظ آثار تاریخی شهرری ساختمان کارخانه قدیمی سیمان تهران را به عنوان اولین کارخانه سیمان کشور از دولت تحویل گرفته و در حال تبدیل به یک موزه صنعتی است.

حناچی با تاکید براینکه اجرای محور فرهنگی تاریخی ری نیازمند سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی است، گفت: باید زمینه های ورود سرمایه گذارن بخش خصوصی در این عرصه از طرف مسئولان محیا شود.

وی در خصوص طرح های عمرانی در حال انجام در جنوب تهران نیز بیان داشت: بزرگراه شهید رستگاری در جنوب شرقی تهران، طرح ترافیکی پل روگذر و زیرگذر باقرشهر در محدوده بهشت زهرا(س) و چندین طرح عمرانی دیگر از طرح های بزرگ مدیریت شهری تهران در شهرستان ری است.

شهردار تهران در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مترو حرم عبدالعظیم(ع) تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، افزود: شهرری جزو مناطق معدودی از تهران است که ۲ خط مترو از آن عبور می کند، امیدواریم اتصال خط ۶ مترو تهران به حرم عبدالعظیم(ع) موجب توسعه و شکوفایی مناطق جنوبی تهران شود.

حناچی در ادامه ری یکی از مراکز تاریخی و پررونق ایران پیش و پس از اسلام عنوان کرد و افزود: ری همواره محل زندگی و یا دفن بزرگانی مانند حضرت عبدالعظیم(ع)، زکریا رازی، شیخ صدوق، شیخ رجبعلی خیاط و مرحوم جلال است که متاسفانه امروز ری را در خارج از ایران بهتر از داخل آن میشناسند.

وی ادامه داد: شهرری با جمعیت ۷۰۰ هزار نفر در قرن هفتم جزو یکی از کلان شهرهای بزرگ دنیای قدیم بود که متاسفانه به دلیل قرار گیری روی گسل در اثر زلزله های متعدد ویران شده است.

حناچی در پایان با اشاره به اینکه کلان شهر تهران بر روی ۲ گسل “ری” و “اوشان و فشم” قرار گرفته است، گفت: قدرت تخریب گسل شمال تهران( اوشان و فشم) از گسل ری بیشتر است ولی بخاطر ساختمان های ناپایدار جنوب تهران برآورد شده است که میزان خسارات در مناطق جنوبی بیشتر خواهد شد.

 آیین بهره برداری از مجموعه فرهنگی گردشگری رازی شهرری امروز (چهارشنبه) با حضور پیروز حناچی شهرداری تهران، حسن خلیل آبادی و محمدجواد حق‌شناس، شهربانو امانی، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری و جمعی از شهرداران مناطق مختلف تهران، معاونان و مدیران عامل شهرداری تهران با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

مجموعه فرهنگی گردشگری رازی با اعتبار یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در زمین به مساحت ۴۰ هزار متر مربع و زیربنای ۳۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع امروز(چهارشنبه) به بهره برداری رسید.

 این مرکز فرهنگی  دارای فضاهای متعدد شامل چهار سالن همایش و آمفی تئاتر روباز و سرپوشیده، موزه، فضای بازی کودکان، کتابخانه، سالن های متعدد پذیرایی، آشپزخانه صنعتی با ظرفیت بالا، گالری های متعدد برای نمایش نقاشی و یک سایت کاوش تاریخی بین این مجموعه و برج طغرل است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 192453
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا