زنگنه: نه بنزین و نه هیچ فرآورده نفتی دیگری گران نمی‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه مراسم امضای قرارداد توسعه میدان مشترک فرزاد B، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه “شایعات گرانی بنزین دروغ و جنگ روانی پیش از انتخابات است”، اظهار داشت: نزدیک به انتخابات برخی با شایعه گرانی بنزین می خواهند در مردم عکس العمل بدی ایجاد کنند، اما اطمینان می دهم نه بنزین و نه هیچ فرآورده نفتی دیگری گران نخواهد شد.  

وزیر نفت در پاسخ به اینکه “چرا تا پایان مذاکرات وین و مشخص شدن نتیجه برای امضای این قرارداد منتظر نماندید؟”، گفت: این موضوع باعث ایجاد تاخیر در کار می شد؛ اکنون نیز بر اساس قرارداد امضا شده مشکلی برای حضور شریک خارجی وجود ندارد و در صورت تمایل، شرکت های خارجی می توانند در این قرارداد وارد شوند.

زنگنه درباره آخرین وضعیت خط لوله گوره- جاسک اظهار داشت: لوله گذاری این طرح تمام شده و در روزهای آینده نفت به این خط لوله تزریق خواهد شد و در خرداد ماه اولین محموله از جاسک صادر می شود.  

این عضو کابینه دولت در پاسخ به اینکه “آیا در دولت بعدی نیز حضور خواهد داشت؟”، گفت: حتی پیشنهاد ریاست جمهوری را هم قبول نمی کنم و از مقام دولتی بازنشسته می شوم؛ با این حال همچنان در سیاست می مانم، زیرا سیاست مانند زندگی است اما کار و پست دولتی نخواهم داشت.  

وزیر نفت تصریح کرد: پس از بازنشستگی باید روزی ۱۲ ساعت کار کنم تا زندگی زن و بچه بگذرد.

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر قرارداد ۲۵ ساله با چین و حضور شرکت های چینی در توسعه میادین نفت و گاز ایران، خاطرنشان کرد: دو طرف برای همکاری ابراز علاقه کردند اما نامی مشخص نشده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 190248
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا