پس‌لرزه‌های فایل صوتی ظریف

به گزارش جهان صنعت نیوز: این جابه‌جایی البته در دو روز گذشته حواشی بسیاری داشت. در ابتدا گفته شد که آشنا از سمت خود برکنار شده و بعد اعلام شد که او استعفا داده است. اینکه خودخواسته و در راستای پذیرش مسوولیت که عموما در ایران مرسوم نیست، دست به استعفا زده یا اینکه تحت فشار بوده و ناگزیر به این کار شده البته معلوم نشد.

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری البته در حساب کاربری خود در توییتر با تقدیر از اقدامات حسام‌الدین آشنا برای پروژه تاریخ شفاهی دولت، گفت: «استعفای مسوولانه‌ وی را در این روزگار مسوولیت‌گریزی، ارج می‌نهم.»

او نوشت: «‏روایت تجربه‌ها، کامیابی‌ها، چالش‌ها، ایده‌ها و راه‌حل‌ها، میراثی برای آیندگان و کارنامه‌ای به ‎افکار عمومی است؛ پروژه ارزشمندی که نباید در غوغای حواشی پررنگش نادیده گرفته شود. به دکتر حسام‌الدین آشنا خداقوت می‌گویم و استعفای مسؤولانه‌اش را در این روزگار مسؤولیت‌گریزی، ارج می‌نهم.»

رفتن آشنا از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و دادن این جایگاه به علی ربیعی اما تنها پس‌لرزه فایل صوتی مورد بحث نبوده است. چنانچه ️یک منبع مطلع در قوه قضاییه به خبرگزاری صداوسیما گفته که «۲۰ نفر از عوامل مرتبط با مصاحبه اخیر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پرونده انتشار صوت اظهارات ظریف از سوی دستگاه قضایی ممنوع‌الخروج شدند.»

این درحالی است که «ایسنا» به نقل از «یک منبع مطلع در قوه قضاییه» اعلام کرده که «۱۵ نفر از عوامل مرتبط با مصاحبه اخیر خبرنگار ریاست‌جمهوری با ظریف از سوی دستگاه قضایی ممنوع‌الخروج شدند.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 186588
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا