عید مستضعفان و برات رهایی

مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید
و ز انفاس خوشش بوی کسی می آید
از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
زده ام فالی و فریاد رسی می آید

نیمه شعبان، رخداد بزرگی است بزرگتر از مبعث- در حقیقت بزرگترین رخداد تاریخ به باور شیعه است. زیرا اراده الهی مصرح در دو آیه قرآن: «و لقد کتبنا فی الزبور بعدالذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون»؛ و« و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الایمه و نجعلهم الوارثین»، با طلعت مولود نیمه شعبان که کامل کننده رسالت ابلاغ شده بر پیامبر اسلام ص و بر پا کننده نظام جهانی اسلام خواهد بود، تحقق می یابد.

نیمه شعبان عید امید است و انتظار، امید به طلوع صبح سپید در پایان شب تاریک روزگار ستم و بی عدالتی؛ و انتظار به تحقق وعده الهی، ظهور منجی بزرگ، اباصالح المهدی ع از نسل پیامبر اعظم ص و تاسیس نظام عدل و داد همیشگی در جهان.

نیمه شعبان، منشاء دگرگونی قدرت از زورمداران و زرمداران و استثمارگران به صاحبان اصلی زمین، مستضعفان و مظلومان و ستمدیدگان است. نیمه شعبان، روز برات است و رهایی؛ و روز اجابت آرزوهای بندگان صالح خدا.

مردم جهان، در انتظار منجی اند. در همه ادیان و باورها، چگونه، کجا و در چه شرایطی؟ هر کسی بر حسب فهم گمانی دارد! مهم است که جز مکان و زمان، دل ها نیز مستعد ظهور منجی باشد. بسا که او در میان ماست، باید که حجاب خودیت از میان خیزد و پرده ها بر افتد، چشم ها را باید شست زیرا باید:« بر رخ او نظر از آینه ی پاک انداخت». چراغ ها افروخته، سلاح ها آماده و درها باز نگاهدارید و چشم براه باشید. بی گمان، او، مهدی موعود، منجی عالم بشریت، می آید. السلام علیک یا صاحب الزمان.

در سالی که از سوی رهبری گرانقدر انقلاب به نام : تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، نامگذاری شده و آغازش مزین به اعیاد شعبانیه خاصه عید مستضعفین، عید امید و انتظار به گشایش و فرج است. همت کنیم تا در گشوده شدن درهای رحمت و رفع موانع کار و معیشت و تولید و عزت و رفاه مردمان، نقشی در خور ایفا کنیم.

نیمه شعبان، منشاء انقلاب جهانی اسلام و حاکمیت مستضعفان بر عموم مسلمانان و ایرانیان به ویژه مردم عزیز شهرستان ولایت، ایرانشهر بزرگ، خجسته باد.

همچنین هفته سربازان گمنام امام زمان ع را بر این خدمتگزاران خستگی ناپذیر و بی ادعای نظام که هوشمندانه در صیانت از جمهوری اسلامی ایران، برقراری امنیت کشور و مقابله با توطیه های دشمنان تلاش می کنند، تبریک و تهنیت می گویم.

علی شعبانی/ ایرانشهر

۹ فروردین ۱۴۰۰ خورشیدی برابر با نیمه شعبان ۱۴۴۲ قمری

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 179632
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا