نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا، المپیک کوچک اقتصادی برای ایران است

 به گزارش جهان صنعت نیوز: «‌حسن زمانی» افزود: این اتحادیه می‌تواند با فعالیت‌های اقتصادی که سر منشا حرکت خود قرار داده است، حرف‌های زیادی برای دنیا داشته باشد.

وی افزود: میزان تجارت در این اتحادیه حدود ۸۵۰ میلیارد دلار است که ظرفیت بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.

به گفته زمانی، کشور ما با توجه به توانمندی در همه زمینه ها و  رابطه خوب و دوستانه ای که با اعضای این اتحادیه دارد، می تواند از این موقعیت بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: به دلیل روابط مناسبی که بین اتاق های بازرگانی ایران و ۵ کشور عضو اتحادیه اوراسیا برقرار است، این فرصت می تواند برای ایران پنجره ای رو  به توسعه صادرات به دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی باشد.

 وی ادامه داد:‌ همچنین  با توجه به پتانسیل بالای ایران در حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی، ایران می تواند به عنوان بارانداز برای این کشورهای از سایر نقاط دنیا باشد.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه میان این کشورها یک المپیک کوچک فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

زمانی اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران را، بهترین مکان برای ارتباط فرهنگی دانست و افزود: این نمایشگاه موجب شناخت کشورها از فرهنگ یکدیگر می شود.

وی با بیان اینکه در طول برگزاری نمایشگاه ارتباطات دوجانبه به صورت “B۲B” و جلسات و توافقنامه های مشترک برگزار می شود، افزود:‌ این نمایشگاه می تواند ویترین اقتصادی کشور باشد.

مشاور وزیر صنعت از برنامه ریزی مطلوب برای این نمایشگاه خبر داد و افزود:‌ از حالا شروع کردیم تا بتوانیم میزبان خوبی باشیم.

وی در ادامه از حضور کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان در این نمایشگاه خبر داد.

به گفته زمانی، بخش خصوصی که بیشترین سهم را در اتاق بازرگانی و اتاق تعاون دارند نیز حضور پررنگی در این نمایشگاه خواهند داشت و با ارتباطاتی که از قبل داشتند و ارتباطاتی که در این نمایشگاه برقرار می کنند، موقعیت های جدید اقتصادی و تجاری را به روی کشورهای مختلف عضو باز خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه با بیان اینکه در زمینه صنعتی، معدنی، نفت، گاز و پتروشیمی حرف اول را در منطقه می زنیم،افزود: در زمینه معدنی ایران وضعیت عالی دارد و تجار ما می توانند از امکاناتی که در این نمایشگاه برایشان فراهم است، برای سرمایه گذاری بهره بگیرند و قراردادهای خوبی با طرف های خارجی منعقد کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 179316
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا