ایجاد ۳۴۱ هزار فرصت شغلی با وجود کرونا و تحریم

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  ویروس کرونا به دلیل سرعت بالای انتشار در مدت زمان کمی اکثر کشورهای دنیا را درگیر کرده است. همه‌گیری این ویروس علاوه بر اینکه موجب مرگ بسیاری از مردم در دنیا شد و هزینه‌های سنگینی را در حوزه سلامت تحمیل کرد، فعالیت طیف گسترده‌ای از کسب و کارها را نیز با رکود مواجه کرده و پیامدهای اقتصادی گسترده‌ای را برای کشورهای جهان به دنبال داشته است.


به دلیل اینکه شرط اصلی برای کنترل شیوع این ویروس، کاهش حداکثر تعاملات اجتماعی و ماندن در خانه است، بسیاری از کسب و کارهای اقتصادی با تعطیلی و رکود مواجه شده‌اند.

طبق آخرین آمار طی نه ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۴۷ هزار نفر از تعداد شاغلین کشور کاسته شده است که این رقم حاکی از تاثیرپذیری بازار کار از شیوع بیماری کرونا را تایید می­‌کند.

همچنین بررسی روند وضعیت اشتغال در سه فصل گذشته نشان می­‌دهد، تعداد شاغلان کشور حدود ۴۵۰ هزار نفر در پاییز نسبت به فصل بهار سال جاری افزایش یافته که این رشد به معنای برگشت به کار بخشی از شاغلان بیکار شده است.

امسال کشور علاوه بر شیوع بیماری کرونا با تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیز مواجه بود. در این شرایط خاص با وجود اینکه که تاکید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر حفظ مشاغل موجود است، در ۹ ماهه سال ۹۹ زمینه ایجاد ۳۴۱ هزار فرصت شغلی فراهم شده است.

طبق آمار در بهار ۹۹ نسبت به فصل مشابه سال گذشته سه فصل اخیر، از شدت روند فرصت­‌های شغلی از دست رفته در اثر شیووع بیماری کرونا کاسته شده است. به این صورت که در بهار ۹۹ یک میلیون و ۴۹۹ هزار نفر، در تابستان یک میلیون و ۲۰۹ هزار نفر و در پاییز یک میلیون و ۳۳ هزار نفر از تعداد شاغلین نسبت به فصل‌های مشابه سال قبل از آن (۹۸) کاسته شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 179247
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا