فاصله سقف حقوق کارمندان ۱۵ برابر کف شد

 به گزارش جهان صنعت نیوز: محمدحسین حسین زاده بحرینی با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: در سال‌های پیش، فرمول افزایش حقوق سالانه به این صورت بود که دولت در لایحه خود درصدی را برای افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشسته‌ها اعلام می‌کرد و همان افزایش حقوق برای همه اعمال می‌شد و امسال نیز دولت همان مدل سنتی خود را در لایحه بودجه تکرار و پیشنهاد کرده بود حقوق‌ها و مستمری بازنشستگان, ۲۵ درصد افزایش یابد.


وی ادامه داد: تلقی مجلس این بود این روش افزایش حقوق می‌تواند به نابرابری بیشتر، دامن بزند و فاصله کف و سقف حقوق را افزایش می‌دهد.

بحرینی با بیان اینکه دولت به مجلس پیشنهاد کرده بود فاصله سقف حقوق ۲۱ برابر کف حقوق باشد، افزود: مجلس این فاصله را به ۱۵ برابر کاهش داد.

وی اضافه کرد: تقریباً جزو معدود کشور‌هایی هستیم که تا این اندازه میان حقوق کف و سقف، فاصله افتاده است و این احساس تبعیض، کارمندان را اذیت می‌کند و باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس موافقت کرد کسانی که تا ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند ۲۵ درصد به حقوق آن‌ها اضافه شود و کسانی که بیشتر از این میزان حقوق می‌گیرند، افزایش حقوق آن‌ها در سال ۱۴۰۰ صرفاً دو و نیم میلیون تومان باشد.

بحرینی افزود: افزایش حقوق بازنشسته‌های سازمان تامین اجتماعی, ۸۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 176043
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا