بولتون: دولت ترامپ اقداماتی را برای هدف قرار دادن قاسم سلیمانی انجام داده است

جهان صنعت نیوز| «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ روز گذشته-سه‌شنبه- ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد و خطاب به ایران گفت: ما مراقب شما هستیم و دنبالتان می‌کنیم و اگر وضعیت کنونی را ادامه دهید بسیار خشمگین خواهیم شد.

این ادعاها چند ساعت بعد از سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد. او در این سخنرانی از کشورها خواست تا ایران را مادامی که رویکرد خصمانه دارد، منزوی کنند.

«فاکس نیوز» مدعی شد: «بولتون» در کنفرانس اتحاد علیه ایران هسته‌ای (UANI) ادبیات سیاست‌مداران ایرانی را تقلید کرده و آن را مورد خطاب قرار داده است.

«بولتون» در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: به گفته مقامات ایران ما «شیطان بزرگ»، «ارباب عالم» و «ارباب جهنمی» هستیم. در نتیجه من می‌توانم تصور کنم که آنها حرف‌های امروز من را جدی می‌گیرند؛ اگر با ما روبه‌رو شوید یا با شرکای ما یا اگر به شهروندان ما آسیبی برسانید یا اگر به تقلب‌هایتان ادامه دهید، ما بسیار خشمگین خواهیم شد.

مشاور امنیت ملی ترامپ در ادامه گزافه‌گویی‌های خود گفت: مقامات ایرانی گزینه‌هایی را پیش روی خود دارند. ما مسیری را برای آینده روشن و سبز در مقابل همه ایران ترسیم کرده‌ایم. مسیری که برای مردم ایران ارزشمند است.

وی مدعی شد: « ایران از رژیم اسد در سوریه حمایت می‌کند. رژیمی که از سلاح شیمیایی علیه مردم خودش استفاده کرده است. ایران یکی از بدترین کشورهای جهان در زمینه گروگان‌گیری شهروندان آمریکایی است.»

مشاور امنیت ملی ترامپ مدعی شد: دولت ترامپ اقداماتی را برای هدف قرار دادن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران انجام داده است.

وی گفت: دولت ترامپ کمپین فشاری را علیه طرح‌های قاسم سلیمانی کلید زده است.

بولتون درباره تحریم‌های ۴ نوامبر هم مدعی شد: انتظار داریم خرید نفت از ایران تا حد صفر کاهش پیدا کند، در غیر این صورت خریداران نفتی با خطر تحریم روبه‌رو خواهند شد. بعد از ۵ نوامبر رییس‌جمهور ترامپ قصد دارد تحریم‌های دیگری را هم اعمال کند. این تحریم‌ها علاوه بر تحریم‌هایی است که قبلا علیه برنامه هسته‌ای ایران اعمال شده بود.

مشاور امنیت ملی ترامپ ادامه داد: توافق هسته‌ای ایران هیچ کاری برای توقف اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران یا برنامه هسته‌ای یا اشاعه سلاح برای ایران نکرد. از همه این‌ها بدتر، این توافق در اهداف بنیادین خود شکست خورد. این توافق نتوانست راه‌های رسیدن ایران به بمب اتم را مسدود کند.

وی گفت: آمریکا احمق نیست. ما فریب نمی‌خوریم یا بار دیگر مرعوب نمی‌شویم. روزهای تساهل با ایران گذشته است. ایران و حامیانش در صورتی که رفتارشان را تغییر ندهند با تبعات قابل توجهی روبه رو خواهند شد. بگذارید این پیام روشن را امروز اعلام کنم؛ ما مراقب شما هستیم و دنبالتان می‌آییم.

پیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 1748
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا