امکان درج قیمت ارز توسط صرافان مجاز فراهم شد

 به گزارش جهان صنعت نیوز: کانون صرافان ایرانیان از دو سامانه تابلو قیمت و سایت صرافان رونمایی کرد.در این مراسم دبیرکل کانون صرافان ایران گفت: اعلام قیمت دغدغه‌ای است که همواره متقاضیان و عرضه‌کنندگان ارز با آن مواجه هستند برای رفع این مشکل سامانه تابلو قیمت را راه‌اندازی کردیم.

«سعید مجتهدی» افزود: صرافان می‌توانند قیمت‌های خود را به نرم افزار مربوطه اعلام می‌کنند و این اطلاعات، پایش و میانگین قیمت، محاسبه و در تابلو قیمت اعلام می‌شود.

وی ظهارداشت: با توجه به اهمیت کشف قیمت، با رونمایی از تابلوی مربوطه، از این پس نه تنها معدل قیمت در اختیار فروشندگان و خریداران قرار می‌گیرد و اعضا بدون نگرانی از برخورد قضایی می‌توانند قیمت‌ها خود را اعلام کنند.

رییس کانون صرافان ایرانیان با اشاره به مشکلات قضایی، گفت: کانون صرافان آمادگی دارد برای حل مشکلات و پرونده‌های قضایی کارشناسان خود را به دستگاه‌های مربوطه معرفی کند.

«احمد لواسانی» در توضیح سایت صرافان گفت: هدف از راه‌اندازی سایت حمایت از نرخ‌های اعلامی، حمایت از صرافان در مراجع قضایی است، علاوه بر این سایت مزبور برای اعضای خود نیز تبلیغ می‌کند و دامنه فعالیت آن شامل صرافان سراسر کشور است.

اردیبهشت ماه امسال بود که کانون صرافان ایرانیان طی اطلاعیه‌ای به صرافان مجاز اعلام کرد که صرافی‌ها در صورتی مجاز به خرید و فروش ارز هستند که قبلا نسبت به اعلام هم‌زمان نرخ خرید و فروش ارز در محل استقرار صرافی و یا تارنمای صرافی اقدام کرده‌ باشند.

بر اساس این اطلاعیه، پس از آن تمام صرافی‌های مجاز توانستند نرخ خرید و فروش ارزهایشان را در اپلیکیشن کانون صرافان بارگزاری کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 174013
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا