آزادراه غدیر تاثیرات مطلوبی در حوزه فراملی دارد

 به گزارش جهان صنعت نیوز: جلال بهرامی معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با بیان این مطلب از آزادراه غدیر به عنوان حلقه اتصال تمامی آزادراه های استان تهران و البرز یاد و اظهار کرد: این آزادراه از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند و به همین دلیل دسترسی‌های مناسبی برای آن طراحی و اجرا شده است. آزادراه غدیر دارای ۸ تبادل بزرگ، ۱۰ پل تقاطع با راه‌های فرعی و راه‌آهن و همچنین سه پل بزرگ رودخانه‌ای است؛ به گونه‌ای که تمام شریان‌های آزادراهی غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به استان‌های البرز و تهران را قطع می‌کند.

وی ادامه داد: این آزادراه سومین آزادراه بزرگ کشور و موثرترین پروژه راهسازی برای پایتخت و استان البرز است.

وی آزادراه غدیر را بخشی از کریدور اصلی جاده تاریخی ابریشم دانست و گفت:‌ این آزادراه تکمیل‌کننده کریدور شمال-جنوب و کریدور غرب به شرق است که از مرز بازرگان در غرب کشور تا مرز سرخس در شرق کشور امتداد پیدا می‌کند.

وی آزادراه غدیر را موجب افزایش مزایای ترانزیت بین المللی در شبکه حمل و نقل کشور معرفی کرد و گفت:‌ آزادراه غدیر به عنوان یک شاهراه اصلی و یک شریان حیاتی در هر دو کریدور نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند و هم در حوزه ملی و هم در حوزه فراملی می‌تواند تأثیرات مطلوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها تکمیل شبکه حمل و نقل به ویژه آزادراهی را در توسعه و حفظ امنیت کشور ضروری معرفی کرد و افزود:‌ توسعه زیرساخت‌های اساسی برای کلانشهر تهران و وجود شبکه آزادراهی و بزرگراهی در تهران و شهرهای بزرگ همجوار یکی از این راهکار ها است. این آزادراه نقش پدافند غیرعامل برای پایتخت دارد که موجب افزایش سطح امنیت ملی می شود.

بهرامی از پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد در ۹ پروژه آزادراهی خبر داد وگفت: هم اکنون طول شبکه آزادراهی کشور ۲۵۰۰ کیلومتر است و در حال حاضر نیز ۶۶۰ کیلومتر آزادراه در دست ساخت است که تا پایان سال ۱۴۰۰ طول شبکه آزادراهی کشور ۲۵ درصد افزایش یافته و به ۳۱۰۰ کیلومتر می رسد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 173668
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا