فرصت ۳ ماهه ابطال گارانتی خودروها به ۵ ماه افزایش یافت

به گزارش جهان صنعت نیوز: طبق مصوبه کمیته خودرو، در صورت مراجعه مشتریان محصولات ایران خودرو برای سرویس اولیه خودرو حداکثر تا پنج ماه و دست کم پیمایش هزار کیلومتری، امکان بهره‌مندی از شرایط گارانتی محصول فراهم خواهد بود.


در مصوبه قبلی کمیته خودرو محدودیت زمانی سه ماهه و پیمایش حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر برای الزام انجام سرویس اولیه در نظر گرفته شده بود و تا همین آخرین فروش فوق‌العاده خودروسازان که هفته گذشته اجرا شد و متعلق به سیزدهمین مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو بود،   در بخشنامه  فروش به‌عنوان یکی از شرایط آمده بود که در صورت عدم مراجعه به شبکه خدمات پس‌از فروش با گذشت سه ماه از تحویل خودرو،   گارانتی خودرو ابطال خواهد شد.

 بر همین اساس طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، در صورت مراجعه مشتریان برای ثبت سرویس اولیه به یکی از نمایندگی‌های مجاز ایران‌خودرو، در بازه زمانی پنج ماهه و پیمایش حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر شرایط گارانتی خودرو فعال خواهد شد و در غیر اینصورت گارانتی خودرو باطل شده و امکان استفاده از آن وجود ندارد.

با تغییرات در نظر گرفته شده، تمامی خودروهایی که گارانتی آنها به دلیل گذشت محدودیت زمانی یا عدم پیمایش حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر باطل شده بود، می‌توانند با رعایت شرط جدید زمانی، از خدمات گارانتی بهره‌مند شوند.

بدیهی است از این پس، در صورت عدم مراجعه در بازه زمانی یاد شده و کیلومتر تعیین شده، خودروی مورد نظر فاقد گارانتی بوده و هزینه خدمات بر عهده مالک خودرو خواهد بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 173569
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا