پرونده عیسی شریفی کماکان در دیوان عالی است

به گزارش جهان صنعت نیوز: سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به سفر رییس قوه قضاییه به عراق گفت: این سفر اولین سفر آیت‌الله رییسی در کسوت ریاست قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به یک کشور خارجی بود و این سفر اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه جمهوری اسلامی پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به عراق بود.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی در رابطه با صدورحکم نهایی پرونده هفت‌تپه و اعلام نتیجه نهایی این پرونده گفت: دو پرونده در رابطه با هفت‌تپه در قوه قضاییه داریم که یکی پرونده کیفری مدیرعامل این شرکت است که جلسات دادرسی متعددی در این رابطه برگزار شد و موضوع به کارشناسی واصل شده و پس از اعلام نتیجه دادرسی‌ها ادامه خواهد داشت و بخش دیگر پرونده حقوقی است که در این پرونده جلسات دادگاه برگزار شده و به زودی رای این دادگاه صادر و ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده عیسی شریفی که آیا دیوان عالی کشور در این باره نظر داده است؟ گفت: این پرونده کماکان در دیوان عالی است و هنوز رای صادر نشده است. ان‌شاءالله اگر دیوان عالی رای صادر کند نتایج آن اعلام خواهد شد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی در ارتباط با دستگیری‌های اخیر اعم از شهرداران و اعضای شوراهای شهر گفت: در مقایسه با سایر بخش‌های حاکمیتی آمار تخلفات در حوزه شوراها بیش از حد نصاب مورد توقع و انتظار بوده است. در حلقه پیرامونی شهر تهران در لواسان تعدادی از اعضای شورای شهر و شهرداران مرتکب اختلاس شده بودند. برای پرونده، کیفرخواست صادر شده است. در یکی از شهر‌های حاشیه‌ای تهران ۲۳ نفر دستگیر شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند و در یکی دیگر از شهرهای حاشیه‌ای تهران به جز یک نفر باقی اعضای شورا بازداشت شدند.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با «توهین به رییس‌جمهور در ۲۲ بهمن امسال در اصفهان» گفت: توهین و اهانت را خلاف قانون و اخلاق می‌دانیم. در این موضوع دادستان اصفهان بلافاصله بعد از این حادثه طی نامه‌ای به اداره کل اطلاعات استان اعلام کردند مقصرین و مسببین و افرادی که در این اقدام نقش داشتند را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنند. دادستان تا جایی که ضوابط قانونی اجازه دهد راسا اقدام خواهد کرد. چنانچه در این مورد یا هر یک از موارد مشابه شکایتی نیز داشته باشیم برابر ضوابط قانونی رسیدگی خواهیم کرد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 172414
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا