افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی

به گزارش جهان صنعت نیوز: «کبری رفیعی» کارشناس هواشناسی امروز پنج‌شنبه درباره وضعیت جوی چند روز آینده کشور، اظهار داشت: امروز در ارتفاعات استان‌های ساحلی دریای خزر و فردا  (جمعه)  در ارتفاعات خراسان شمالی و رضوی بارش پراکنده و خفیفی رخ خواهد داد.

وی افزود: در سایر مناطق کشور تا دوشنبه هفته آینده همچنان جوی آرام و آسمانی صاف را خواهیم داشت که این شرایط سبب افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت خواهد شد، اما با توجه به روند افزایش دمای بیشینه در ارتفاعات و دامنه‌های کوهستانی البرز، شرایط ذوب برف را داریم که در این وضعیت، احتمال وقوع بهمن وجود دارد.

رفیعی اضافه کرد: از فردا صبح و تا سه روز آِینده بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج و متراکم خواهند بود و ارتفاع موج در فراساحل به حدود یک ونیم متر هم می‌رسد.  

این کارشناس هواشناسی افزود: با این شرایط جوی، احتمال غرق شدن شناگران، آسیب دیدن شناورهای کوچک و سبک و غرق شدن قایق‌های کوچک وجود دارد. امروز دریای خزر به ویژه بخش‌های شرقی آن مواج خواهد بود.

وی افزود: امروز پنج‌شنبه، تهران آسمانی صاف دارد و در ساعت‌های بعدازظهر، شاهد وزش باد خواهیم بود. حداکثر دما در تهران امروز ۱۸ درجه بالای صفر و فردا به هفت درجه بالای صفر خواهد رسید. حداقل دمای امروز مهرآباد نیز به ۱۰ درجه بالای صفر می رسد.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: سردترین شهر کشور در روز گذشته شهر کرد با دمای ۴ درجه زیر صفر بود، و بعد از شهر کرد، شهرهای همدان، ارومیه، زنجان و سنندج دمای ۲ درجه زیر صفر را تجربه کردند.

وی ادامه داد: بندرعباس با دمای ۳۲ درجه بالای صفر،  اهواز با ۲۸ درجه بالای صفر و قم با ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق کشور در روز گذشته بودند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 171301
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا