غلظت آلاینده‌ها تا روز چهارشنبه افزایش دارد

به گزارش جهان صنعت نیوز: از سازمان هواشناسی، «فریبا گودرزی» افزود: آسمان کلان شهرها و شهرهای صنعتی از روز سه شنبه تا ظهر چهارشنبه با پدیده افزایش غلظت آلاینده‌ها روبرو خواهد شد و از عصر چهارشنبه سامانه جدید بارشی از شمال غرب به کشورمان را وارد خواهد شد.

وی توضیح داد: سامانه بارشی تازه علاوه بر غرب کشور، شمال غرب و جنوب غرب را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بتدریج دامنه‌های جنوبی البرزمرکزی را در برخواهد گرفت که بارش های آن نیز به شکل برف و باران مورد انتظار است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه سواحل دریای خزر باتوجه به اینکه نفوذ جریان های شمالی را داریم بارش ها شروع خواهد شد و گستره بارش ها کل نیمه غربی و شمال شرق کشور را در برخواهد گرفت.

گودرزی افزود: بارش ها در مناطق جنوبی خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و شمال خلیج فارس همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: شدت بارش ها برای روز پنجشنبه و در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب استان فارس، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، جنوب و غرب اصفهان و استان های گیلان، اردبیل، قزوین، غرب مازندران،‌ شمال آذربایجان و ارتفاعات البرز و استان های قزوین، البرز و تهران پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزجمعه از شدت بارش ها در مناطق غربی کاهش یافته و تمرکز بارش ها در استان های شمالی و شرقی کشور را خواهیم داشت و در گیلان، مازندران، مناطقی از خراسان رضوی بارش ها شدت خواهد یافت و بتدریج از روز شنبه این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

گودرزی افزود: روز جمعه تا یکشنبه کاهش دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت و برای امروز دوشنبه سواحل خلیج فارس مواج و متلاطم است.

به گفته وی، امروز اردبیل سردترین نقطه کشور و بندرعباس گرمترین نقطه کشور است.

اخبار برگزیده
شناسه : 160617
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا