انتقام سخت شاخص از تازه واردهای بورس

به گزارش جهان صنعت نیوز:  برخلاف تصور بسیاری از فعالان و تحلیلگران بازار بورس شاخص کل با ریزشی ۱۰ درصدی وارد کانال یک میلیون و هشتصد هزار واحدی شد.

ریزشی که بر اساس فیزیک مالی محتمل و در راستای رشد بازار الزامی بود. باید توجه داشت که ریزش حاصل شده تنها به واسطه پتانسیل نهفته رشد آتی شاخص کل صورت گرفته و اغلب تحلیل هایی که بر تصمیمات اخیر و تاخیر در عرضه دارا دوم ارائه می شود تنها بخشی از دلایل کم ارزش این ریزش بی سابقه است.

با توجه به نمونه های مشابه چنین اتفاقاتی در بازارهای بین المللی و هچنین با در نظر گرفتن  حجم سرمایه تازه واردها و عدم دانش وتجربه لازم آنها در مدیریت بحران پیش آماده، انتظار آن میرود که سبدگردانها با مدیریت صحیح خود بتوانند جو و هیجانات بازار را کنترل و موجبات آغاز رشد تا کانال دو میلیون و پانصد هزار واحدی را فراهم نمایند.

در صورتی که چنین امری محقق نشود ورود شاخص به بازه ۱،۶۸۵،۰۰۰ تا ۱،۷۱۸،۰۰ امری محتمل است. در چنین شرایطی، به افراد متضرر پیشنهاد می شود در صورت عدم دانش کافی در حوزه مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک در بازارهای مالی، از تصمیمات هیجانی دوری کرده و برای کاهش میزان ضررهای وارده از سبدگردانها و افراد مجرب در این حوزه بهره گرفته شود.  

تهیه شده در گروه اقتصادی خاس

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 130690
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا