لزوم توجه مجلس به سهام عدالت و مسکن کارگران

به گزارش جهان صنعت نیوز: ابراهیم صادقی فر روز گذشته در نشست با نمایندگان فراکسیون کارگری مجلس، اظهار داشت: ارتقا وضعیت معیشتی، تأمین رفاه و برنامه ریزی در حوزه‌های مسکن، سهام و کاهش آسیب‌های اجتماعی کارگران از مهمترین برنامه‌هایی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهتمام ویژه ای برای اجرایی شدن آن دارد.


وی با اشاره به طرح احداث واحدهای مسکونی برای کارگران و بازنشستگان افزود: بر اساس تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در دی ماه ۱۳۹۸ منعقد شد، احداث واحدهای مسکونی برای کارگران و بازنشستگان در دستور کار قرار گرفت و وارد مرحله اجرایی شد.

صادقی فر در این نشست به تشریح مدل‌های ۹ گانه تهیه شده از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی در تأمین مسکن کارگران و سایر اقشار جامعه هدف پرداخت.

وی با اشاره به هدفمند کردن سیاست‌ها و برنامه‌ها در این حوزه، بر لزوم مشارکت نمایندگان ملت در پیگیری تحقق اهداف طرح مسکن کارگری و سهام عدالت تاکید کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با عزم و اراده راسخی که در فراکسیون کارگری مجلس یازدهم در خصوص توانمند سازی و ارتقای تاب آوری جامعه کار و تولید وجود دارد، رویکرد حمایتی، تلاش بی شائبه و همه جانبه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صیانت از کارگران و همچنین مشارکت فعال شرکای اجتماعی، امیدواریم تا مقوله مسکن کارگری، سهام عدالت و سایر حوزه‌های رفاهی کارگران، هرچه زودتر وارد مرحله عملیاتی شود.

در ادامه این نشست، علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که موضوعات قابل بررسی در فراکسیون کارگری بر اساس قوانین مرتبط با حقوق جامعه کارگری و همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به جدیت پیگیری شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 126834
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا