تأیید استعفای منتجب‌نیا از قائم‌مقامی اعتمادملی/ جوادی‌حصار:‌ آقای کروبی گفتند کاری از من ساخته نیست

جهان صنعت نیوز| علی فراهانی: محمدصادق جوادی‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‎وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره صحت و سقم خبر استعفای حجت‎الاسلام رسول منتجب‎نیا از قائم‌مقامی حزب اعتماد ملی، اظهار کرد: بله خبر صحت دارد.


وی در پاسخ به این پرسش که «گفته شده علت استعفا بر سر تعامل با شورای عالی سیاست‏گذاری اصلاح‎طلبان بوده است؛ صحت دارد یا خیر؟»، افزود: همه‎اش این نیست، اما این‌گونه مطرح شده است. ما تصمیم گرفته‌‏ایم تا جمعه هفته جاری مصاحبه‌‏ای در این باره نداشته باشیم، چون این هفته جلسه اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی برگزار می‏‌شود و درصددیم آقای منتجب‏‌نیا را از تصمیم خود برگردانیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه «استعفای منتجب‌‏نیا به مهدی کروبی منتقل شده است»، گفت: آقای کروبی استعفانامه قائم‌مقام حزب اعتماد ملی را برای تصمیم‎گیری به شورای مرکزی احاله کرده است. ما تمام تلاشمان را برای منصرف کردن آقای منتجب‌‏نیا انجام خواهیم داد. اگر تا این جمعه موفق به این کار شویم اختلافات و مشکلات، با تعامل برطرف خواهند شد، اما اگر موفق به انصراف ایشان نشویم دلایل کافی برای استعفا و دیگر موضوعات را برای دوستان شرح می‎دهیم.

جوادی‌حصار، ادامه داد: تصمیم حزبی ما این است که تا روز جمعه اطلاع‌رسانی نداشته باشیم؛ بلکه آقای منتجب‎نیا را از استعفا منصرف کنیم. ضمن اینکه هیچ‏ تمایلی در میان اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی برای قبول استعفای ایشان وجود ندارد، اما اگر آقای منتجب‏‌نیا به استعفای خودشان اصرار داشته باشند کاری از دست ما ساخته نیست.

مسئول کمیته مناطق حزب اعتماد ملی، تصریح کرد: آقای منتجب‎نیا نامه استعفای خود را برای مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی ارسال کرده و در آن نامه دلایلی را برای علت استعفایش ذکر و اعلام کرده است. آقای کروبی هم گفته‎اند من از شرایط ریز حزب اطلاع ندارم و کاری هم از دست من ساخته نیست؛ چون اینجا (در حصر) هستم و نمی‏‌توانم تصمیمی در این باره اتخاد کنم. به همین دلیل ایشان تصمیم تشکیلاتی گرفتند و استعفای آقای منتجب‏‌نیا را به اعضای شورای مرکزی حزب احاله دادند.

وی درباره اینکه گفته می‏‌شود «رسول منتجب‎نیا در نامه‎ ارسالی به مهدی کروبی گفته است حزب اعتماد ملی دچار خدشه شده است و ما نباید با شورای عالی سیاست‏گذاری اصلاح‎طلبان تعامل داشته باشیم»، واکنش نشان داد و افزود: اصلاً این‌گونه نیست. ما مجاز نیستیم اتفاقات پشت صحنه حزب که امری تشکیلاتی به حساب می‌‏آید را بیان کنیم، اما ظاهراً اختلاف ایشان بر سر شیوه تعامل حزب با شورای عالی سیاست‏گذاری اصلاح‎طلبان است البته به غیر از این دلایل دیگری هم دارد.

جوادی‌حصار، اذعان کرد: آخرین تصمیمی که حزب درباره تعامل با شورای عالی سیاست‏گذاری اتخاذ کرد از سوی شخص آقای منتجب‏‌نیا بود. یعنی ریاست این تصمیم‎گیری را خود آقای منتجب‎نیا برعهده داشت که فکر می‏‌کنم آن جلسه حدود یک ماه قبل برگزار شده بود.

گفت‏‌وگو از: علی فراهانی

عمومی
شناسه : 10874
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا