راه‌اندازی سامانه جامع بازار گیاهان دارویی ایران

به گزارش جهان صنعت نیوز:  « حسین زینلی » با اشاره به اهداف و برنامه های مرتبط با توسعه بازار و فراورده های گیاهان دارویی افزود: به منظور بهسازی فرآیند توزیع و فروش تولیدات گیاهی در سطح کشور و بین الملل، توسعه بازار و ارتقاء جایگاه برندهای ایرانی تفاهم نامه‌ای بین مجری طرح ملی گیاهان دارویی و شرکت کشاورزی و دامپروری توسعه کشت و دام پارسیان منعقد شده است.


مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این مهم به منظور گسترش سهم سبد مصرفی خانوارهای ایرانی از محصولات سلامت محور مرتبط با گیاهان دارویی انجام شده است.

زینلی ادامه داد: توسعه بسترهای مرتبط با راه اندازی بازار مجازی گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی و افزایش سهم بازار محصولات و فرآورده‌های تولید داخل در بازارهای داخلی و بین‌المللی با راه اندازی “سامانه جامع بازار گیاهان دارویی ایران” که از نتایج اجرای این تفاهم نامه است، محقق خواهد شد.

توسعه کشت قراردادی با همکاری اتکا

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از تشکیل کارگروه مشترک توسعه تولید گیاهان دارویی با مشارکت دفتر طرح ملی گیاهان دارویی و هلدینگ مزارع نوین ایرانیان سازمان اتکا خبر داد و گفت: این کارگروه به منظور اجرایی‌سازی برنامه‌های توسعه کشت قراردادی و جهت استفاده از ظرفیت های مجموعه‌های بزرگ داخلی در توسعه صنعت گیاهان دارویی تشکیل خواهد شد.

زینلی طرح گیاهان دارویی با تاکید بر اینکه از اهم برنامه‌های این کارگروه تولید گونه‌های بومی گیاهان دارویی به صورت گسترده در اراضی زراعی سازمان اتکا است، یادآور شد: استفاده از ظرفیت های فروشگاهی سازمان اتکا جهت توسعه فرهنگ مصرف گیاهان دارویی و عرضه مستقیم تولیدات داخلی به زودی اجرایی خواهد شد.

زینلی تصریح کرد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری جهت انتقال ماشین‌آلات و فناوری های نو در حوزه گیاهان دارویی به داخل کشور نیز بررسی شده و برنامه های اجرایی آن در حال تدوین است

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 106876
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا