مدارکی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق فاضلاب وجود ندارد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «قاسم تقی زاده خامسی» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ویروس کرونا ویروسی جدید است بنابر این هنوز تحقیقات زیادی در مورد تاثیر آن در آب و فاضلاب انجام نشده است.


وی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پژوهشی انجام داده که در بخشی از آن ذکر شده شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کویید-۱۹ از طریق فاضلاب به انسان وجود ندارد. 

تقی زاده خامسی نوشت: هنگام همه‌گیری بیماری سارس (نوع دیگری از کرونا ویروس‌ها) در سال ۲۰۰۳ نیز این بیماری از فاضلاب به تکنسین‌ها و کارگران در ارتباط با فاضلاب منتقل نشد.

وی افزود: البته شرایط برای نتیجه گیری‌های انجام شده بر اساس شباهت‌های این ویروس و سایر ویروس‌ها از خانواده کرونا ویروس‌هاست.

معاون وزیر نیرو نوشت: توصیه سازمان جهانی بهداشت و اداره حفاظت محیط زیست آمریکا حاکی است که روش‌های معمول تصفیه فاضلاب از جمله ترقیق و تزریق اکسیژن می تواند بسیاری از عوامل بیمازی زا از جمله ویروس ها را از بین ببرد.

تقی زاده خامسی نوشت: بر اساس نتایج تحقیقات فعلی انتقال و بیماری زایی ویروس جدید کرونا از طریق فاضلاب به شرط رعایت صحیح دستورالعمل‌های تصفیه فاضلاب به عنوان یک عامل نگران‌کننده مطرح نیست.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 101258
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا