پیش‌بینی افت قیمت پراید تا ۴۳ میلیون تومان +جدول

جهان صنعت نیوز|  در پی برخورد دستگاه قضا با برخی سایت‌های فروش خودرو و جلوگیری از قیمت‌سازی در فضای مجازی و همچنین با مطرح شدن بحث بازگشت قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت، روند کاهشی قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه دارد. در این میان، افرادی که خودرو را با قصد سرمایه‌گذاری و به قیمت بالا خریداری کرده بودند حالا با مشکل فروش در بازار روبرو هستند. در حال حاضر قیمت‌‌های خودرو در بازار روندی نزولی دارد و با این حال خریدار چندان در بازار وجود ندارد و مردم منتظر کاهش دوباره قیمت‌ها هستند.


بررسی بازار خودرو نشان می دهد قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در اواسط اردیبهشت ماه به ۱۱۰ میلیون تومان رسیده بود حالا در بازار با قیمت ۹۴ میلیون تومان عرضه می شود.

قیمت پژو ۴۰۵ نیز در بازار به ۹۳ میلیون تومان رسیده بود که حالا تا ۸۲ میلیون تومان پایین آمده است. در مورد سمند LX نیز باید به قیمت ۹۸ میلیون تومانی این خودرو در اواسط اردیبهشت ماه اشاره کنیم  که در حال حاضر با قیمت ۸۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. قیمت پژو پارس نیز قبلا تا ۱۱۲ میلیون تومان بالا رفته بود که حالا به ۱۰۲ میلیون تومان کاهش یافته است.

در مورد قیمت ۲۰۷ دنده‌ای نیز باید گفت که این خودرو در اواسط اردیبهشت ماه با قیمت ۱۵۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شد ولی حالا قیمت آن به ۱۳۶ میلیون تومان رسیده است. قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز قبلا به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان رسیده بود ولی هم اکنون در بازار ۱۷۳ میلیون تومان عرضه می‌شود.

قیمت دنا معمولی نیز در بازار تا ۱۳۲ میلیون تومان افزایش یافته بود ولی حالا با قیمت ۱۲۱ میلیون تومان به مشتریان فروخته می‌شود. دنا پلاس نیز این روزها با قیمت ۱۶۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. در حالی که قیمت این خودرو نیز حدود یک ماه پیش در بازار ۱۸۰ میلیون تومان بود.

در مورد محصولات سایپا نیز باید به قیمت ۴۷ میلیون تومانی سایپا ۱۳۱ در بازار اشاره کنیم که قبلا تا ۵۸ میلیون تومان بالا رفته بود. قیمت سایپا ۱۱۱ نیز قبلا ۶۲ میلیون تومان بود که حالا به ۵۳ میلیون تومان رسیده است. درمورد ساینا نیز باید به قیمت ۶۱٫۵ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که قبلا تا ۷۱ میلیون تومان نیز افزایش یافته بود.

قیمت تیبا صندوق‌دار نیز در بازار با افت ۷ میلیون تومانی نسبت به اواسط اردیبهش به ۵۳ میلیون تومان رسیده است. تیبا هاچ بک نیز با همین میزان کاهش قیمت، امروز در بازار با قیمت ۶۱٫۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

در بررسی بازار ساندرو استپ‌وی نیز مشاهده می‌شود که قیمت این خودرو در اواسط اردیبهشت ماه به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده بود که حالا تا ۲۱۰ میلیون تومان پایین امده است. قیمت تندر ۹۰ مدل E2 هم در بازار به ۱۳۰ میلیون تومان رسیده در حالی که قبلا این خودرو با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شد. قیمت تندر ۹۰ پلاس دنده اتوماتیک نیز از ۲۲۰ میلیون تومان به ۱۸۷ میلیون تومان رسیده است.

قیمت سایپا ۱۵۱ نیز که قبلا تا ۶۰ میلیون تومان افزایش یافته بود حالا در بازار به ۴۷٫۵ میلیون تومان رسیده است.

 افت قیمت خودروهای مونتاژی

بررسی بازار خودروهای مونتاژی نیز نشان ‌می‌دهد که قیمت پژو ۲۰۰۸ از ۴۷۰ میلیون تومان در اواسطاردیبهشت ماه با ۱۲۵ میلیون تومان کاهش به ۳۴۵ میلیون تومان طی روزهای جاری رسیده است. قیمت چانگان CS35 نیز از ۲۳۵ میلیون  تومان در بازار به ۱۸۸ میلیون تومان کاهش یافته است. قیمت سراتو سایپا هم از ۴۰۰ میلیون تومان به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده و قیمت مزدا ۳ نیز از ۵۵۰ میلیون تومان به ۴۲۰ میلیون تومان رسیده است. درمورد هایما نیز باید به قیمت ۲۹۸ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کرد که در اردیبهشت ماه تا ۴۰۰ میلیون تومان نیز بالا رفته بود. قیمت سوزوکی ویتارا نیز از ۶۰۰ میلیون تومان به ۴۸۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت هیوندای اکسنت نیز در بازار از ۴۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده و قیمت جک S5 از ۴۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افت کرده است.

جدول قیمت خودروها در بازار
نام خودرو قیمت قبلی(تومان) قیمت فعلی(تومان)
سایپا ۱۳۱ ۵۸۰۰۰۰۰۰ ۴۷۰۰۰۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۶۲۰۰۰۰۰۰ ۵۳۰۰۰۰۰۰
سایپا ۱۵۱ ۶۰۰۰۰۰۰۰ ۴۷۵۰۰۰۰۰
ساینا ۷۱۰۰۰۰۰۰ ۶۱۵۰۰۰۰۰
تیبا هاچ‌بک ۶۸۵۰۰۰۰۰ ۶۱۵۰۰۰۰۰
تیبا صندوق‌دار ۶۰۰۰۰۰۰۰ ۵۳۰۰۰۰۰۰
ساندرو استپ‌وی ۲۴۰۰۰۰۰۰۰ ۲۱۰۰۰۰۰۰۰
تندر۹۰ ۱۶۰۰۰۰۰۰۰ ۱۳۰۰۰۰۰۰۰
تندر پلاس ۲۲۰۰۰۰۰۰۰ ۱۸۷۰۰۰۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۱۵۵۰۰۰۰۰۰ ۱۳۶۰۰۰۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتومات ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ ۱۷۳۰۰۰۰۰۰
دنا ۱۳۲۰۰۰۰۰۰ ۱۲۱۰۰۰۰۰۰
دنا پلاس ۱۸۰۰۰۰۰۰۰ ۱۶۵۰۰۰۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ۲ ۱۱۰۰۰۰۰۰۰ ۹۴۰۰۰۰۰۰
پژو ۴۰۵ ۹۳۰۰۰۰۰۰ ۸۲۰۰۰۰۰۰
سمند LX ۹۸۰۰۰۰۰۰ ۸۵۰۰۰۰۰۰

 پیش بینی افت دوباره قیمت‌ها

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در این مورد  گفت: با فروکش کردن هیجان بازار، پیش‌بینی‌ها از کاهش دوباره قیمت‌ها حکایت دارد به طوری که قیمت پراید طی روزهای آینده به حدود ۴۳ میلیون تومان خواهد رسید.

وی ادامه داد: قیمت ساینا نیز در روزهای آینده به حدود ۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به حدود ۸۲ میلیون تومان و پژو پارس نیز به حدود ۸۶ میلیون تومان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است، گفت: خریداران با هدف کسب سود نسبت به خرید و ثبت‌نام خودرو اقدام می‌کردند و در این شرایط شاهد تبدیل به احسن خودروها نیستیم زیرا تفاوتی بین خودرو مدل ۹۸ با ۹۷ وجود ندارد و تمایل به تبدیل خودروها کم است.

رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل ادامه داد: در این وضعیت، خودروهای مدل بالا کمتر در جاد‌ه‌ها دیده می‌شوند و بیشتر با هدف کسب سود در پارکینگ خانه‌ها نگهداری می‌شوند.

وی پیش‌بینی کرد در صورت افزایش  عرضه خودرو از سوی خودروسازان، قیمت‌ها در بازار حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افت داشته باشد.

موتمنی تصریح کرد: در حال حاضر نیز که قیمت‌ها رو به کاهش است، خریدار چندانی در بازار وجود ندارد و مردم منتظر کاهش دوباره قیمت‌ها هستند.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 23656
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا