نرخ واقعی مسکن در تهران چقدر است؟

جهان صنعت نیوز |  سیداحسن علوی نایب با اشاره به اجرای بازار تعهدی مصالح ساختمانی از سوی وزارت راه و شهرسازی، گفت: به طور حتم این سیاست، تأثیر مستقیمی در کاهش قیمت مسکن در ماه‌های آتی خواهد داشت.


نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصالح ساختمانی سهم ۵۰درصدی در قیمت نهایی مسکن دارد و بر اساس آمارها، بعد از قیمت زمین، بیشترین عامل گرانی مسکن، افزایش قیمت مصالح ساختمانی است، بنابر این کنترل بازار مصالح می تواند در کاهش قیمت ها موثر باشد.

وی گفت: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی برای کنترل قیمت بازار مسکن، به دنبال کاهش هزینه های ساخت مسکن است، به طوری که مشوق های جدیدی از جمله معافیت های مالیاتی برای سازندگان و انبوه سازان در نظر گرفته شده است.

علوی ادامه داد: سیاست اصلی دولت تولید مسکن ارزان برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه است، البته این مساکن با متراژهای کوچک و متوسط برای خانوارها تولید خواهد شد، از این رو مجموعه اقدامات و سیاست ها می تواند نوید امیدبخشی برای کاهش قیمت ها در سال آینده باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مهم ترین عامل برای تحقق اهداف دولت برای کاهش قیمت و تولید گسترده مسکن، کوتاه کردن دست دلالان است، در سال های گذشته شاهد فعالیت چشمگیر دلال ها در بازار مسکن بودیم، از این رو دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که در عرصه تولید انبوه، دلالان حضور نداشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی قیمت مسکن نوساز در مرکز تهران به حدود متری ۱۵ میلیون تومان رسیده است، اما قیمت واقعی این ملک در هر متر حدود ۶ تا ۷ میلیون است.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 27256
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا