مهم ترین عامل رکود بازار مسکن

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:در شرایط کنونی مهم ترین عامل رکود بازار مسکن افزایش قیمت ها و کاهش قدرت مالی متقاضیان برای خرید مسکن است.


نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من پرداخت تسهیلات شناور خرید مسکن می تواند بخشی از مشکلات بازار را مرتفع کند، در شرایط کنونی مهم ترین عامل رکود بازار مسکن افزایش قیمت ها و کاهش قدرت مالی متقاضیان برای خرید مسکن است.

وی ادامه داد: حال با اجرای طرحی مانند تسهیلات شناور خرید مسکن، زمینه افزایش سرمایه مردم برای خرید مسکن فراهم می شود، زیرا بر اساس طرح مذکور، تسهیلات بدون تعیین سقف ارائه خواهد شد و تنها قدرت مالی متقاضیان ملاک قرار خواهد گرفت.

خسته بند افزود: از طرف دیگر همواره اعلام می شود که پرداخت تسهیلات خرید مسکن موجب افزایش تورم و گرانی در بازار مسکن خواهد شد، اما طبق نظر کارشناسان، شناور بودن تسهیلات خرید مسکن از افزایش تورم جلوگیری می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: البته باید ضوابط و شروطی برای اجرای تسهیلات شناور خرید مسکن در نظر گرفته شود، به طور مثال باید مقرر شود که تسهیلات مربوطه با اولویت خرید مسکن با متراژ زیر ۸۰ متر داده خواهد شد.

وی ادامه داد: این ضوابط موجب می شود که سازندگان مسکن به تولید و ساخت مسکن با متراژ پایین ترغیب شوند و زمینه برای خانه دار شدن افراد فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: البته بانک ها همواره در اجرای طرح های ارائه تسهیلات مسکن خوب و مطلوب عمل نکرده اند، از این رو باید تمهیداتی نیز برای فعال کردن بانک ها اندیشیده شود.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 18912
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا