فعال سیاسی اصلاح‌طلب: بعضی دغدغه‌های احمدی‌نژاد برای کشور و مردم خیلی جدی‌تر از روحانی بود

جهان صنعت نیوز| عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به ناهماهنگی که از یک طرف در دولت وجود دارد و از طرف دیگر بین دولت و دیگر ارگان‌ها به چشم می‌خورد گفت: دلیل به وجود آمدن این وضعیت به این خاطر است که آقای روحانی توجه لازم را ندارد و پیگیری‌های مورد نیاز را برای بهبود شرایط انجام نمی‌دهد. به هر حال ایشان به عنوان رییس‌جمهور و مسئول قانون اساسی شناخته می‌‌شود و مراوده و تعامل ضعیفی با رهبری دارد.


او در ادامه بیان کرد: برای نمونه این وضعیت من دوران اصلاحات را مثال می‌زنم. مهم‌ترین مسئله در آن دوره قتل‌های زنجیره‌ای بود. آقای خامنه‌ای یک دیدگاه و آقای خاتمی یک دیدگاه دیگر در این باره داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره فضایی که در دوره اطلاعات بر سر قتل‌های زنجیره‌ای وجود داشت، گفت: بالاخره آقای خاتمی رفت و با رهبری صحبت کرد و ایشان را قانع کرد که وزیر اطلاعات باید عزل شود.

او افزود: یعنی تصمیم بر این شد که وزارت اطلاعات باید خود اطلاعیه دهد و اعلام هم کنند که به اسم داخلی است و ربطی به صهیونیست و… ندارد و بعد هم در این باره دادگاه تشکیل شد. البته بعد از آن مسیر منحرف شد؛ اما بالاخره آقای خامنه‌ای پذیرفتند که وزیر اطلاعات عزل شود و آقای خاتمی هم آقای دری نجف‌آبادی را عزل کرد.

ناصری با تاکید بر ناهماهنگی‌های موجود در کشور به وضعیت فعالان محیط‌زیستی بازداشت‌شده اشاره کرد، و توضیح داد: ببینید مثلا در همین جریان فعالان محیط‌زیست که اتفاق افتاده است؛ شورای عالی امنیت از یک طرف و در دولت هم سازمان محیط‌زیست و وزارت اطلاعات گفته‌اند که این افراد جاسوس نیستند، اما برای این افراد دادخواست تنظیم شده و جرم آنها هم افساد فی‌الارض است. این را چه کسی باور می‌کند. این از جمله موضوعاتی است که می‌تواند بین رهبری و آقای روحانی حل شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تاکید کرد: من معتقدم که اصلا بعضی از دغدغه‌های آقای احمدی‌نژاد خیلی جدی‌تر از آقای روحانی برای کشور و مردم بود.

ناصری با بیان اینکه آقای روحانی اختلاف بین دو وزارتخانه را نمی‌تواند بنشیند و حل کند، گفت: من انتقاد زیادی می‌کنم به دلیل اینکه می‌دانم بسیاری از این مشکلاتی را که در کشور وجود دارد رییس‌جمهور می‌تواند با تفاهم و تعامل حل کند. بالاخره این ممکلت یک نفر را بالای سر خود به نام رهبری دارد.

او همچنین با تاکید بر جایگاه روحانی و قدرتی که در حال حاضر در دست دارد، تاکید کرد: رییس‌جمهور بی‌خودی که رییس شورای عالی امنیت ملی نشده است، به جز اینکه آقای روحانی به دلیل سابقه امنیتی که دارد اتفاقا خیلی بهتر از هاشمی و خاتمی می‌تواند در شورای عالی امنیت ملی عمل کند، اما می‌بینیم که ایشان فقط سخنرانی خوب می‌کند.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 12185
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا